به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «حسین خواجه بیدختی» امروز و در گفت و گویی افزود: رویداد گردشگری سفره ایرانی امسال و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی در هتل پارامیدای شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.
وی گفت: در این جشنواره آشپزهای منتخب استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی به معرفی غذاهای محلی استان خود می پردازند.
وی با اشاره به برپایی 60 غرفه عرضه مواد غذایی، خوراکی ها، رستوران ها، غذاهای محلی و سنتی استانها، افزود: در این غرفه ها غذاهای محلی چهار استان شرکت کننده طبخ و ارائه می شود.
بیدختی با بیان اینکه شرکت برای عموم در این جشنواره سه روزه آزاد است، گفت: علاقمندان می توانند از یکم تا سوم شهریور ماه همه روزه از ساعت 17 عصر تا 23 شب در این جشنواره حضور داشته باشند و با فرهنگ غذایی استانهای همجوار آشنا شوند.
وی افزود: در بخش مسابقه این جشنواره، آشپزها به معرفی یک غذای بومی - محلی، پیش غذا، دسر و دمنوش می پردازند و در پایان بهترین غذاهای محلی و برترین آشپزها معرفی می شوند و برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به لیست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می‌شوند.
بیدختی برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.
وی گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.
استان سمنان در سال گذشته با سه غذای اصلی شامل "ته چین گرمسار"، "دیگی سنگسر" و "سبزی پلوی سمنانی" در بخش مسابقه غذای اصلی شرکت کرد و سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک های بومی - محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721812
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.