به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «سروش هاشمی» امروز و در گفت و گویی افزود: از ابتدای امسال تا کنون، در چندین مرحله آثار فرهنگی- تاریخی از موزه ملی ایران به استان سمنان منتقل شد که در آخرین مرحله، 450 قلم شیء تاریخی به صورت دائم به این استان انتقال یافت.
وی هدف از انتقال این اشیاء را تکمیل آثار موزه های استان و برپایی نمایشگاه های موضوعی در موزه های استان عنوان کرد و گفت: این اشیا دارای قدمتی از حدود هزاره سوم پیش از میلاد تا دوره قاجار و شامل سفالینه‌های منقوش، آثار فلزی، تابلوهای نقاشی، اشیای مردم شناسی، کتاب های خطی و ... است.
هاشمی با تاکید بر اینکه این اشیاء بر غنای موزه‌های استان می‌افزایند، گفت: بر این اساس، آثار دوره‌های مختلف تاریخی و تکنیک‌های ساخت آثار در دوره‌های مختلف، در موزه‌های استان سمنان به نمایش گذاشته می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم و راه اندازی موزه بزرگ استان سمنان، تمامی این آثار به همراه آثار تاریخی استان سمنان که در کاوش‌های باستان شناسی از محوطه‌های تاریخی به دست آمده، در این موزه به نمایش گذاشته شود.
مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در حال حاضر 10 موزه زیر نظر میراث فرهنگی استان سمنان فعالیت دارند که شامل موزه عشایری ایل سنگسر و موزه سنگ و فسیل در مهدی‌شهر، موزه مهر و سکه و موزه گرمابه پهنه در سمنان، موزه عرفان شرق بسطام ، موزه باستان شناسی و مردم شناسی و موزه آب در شاهرود ، موزه تاریخ شهر دامغان و باغ موزه علم و صنعت و موزه اقوام در گرمسار است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719567
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.