به گزارش خبرگزاری خبرانلاین بهرامعلی ظاهری افزود: با هماهنگی های انجام شده با اداره کل راه و ترابری استان سمنان ایجاد یک محورسالم و بی خطر، روگذر و زیرگذر و حصارکشی محور میاندشت- عباس آباد در شمال منطقه خارتوران که به صورت ۲ بانده است در دستور کار قرار دارد.
وی، به خطر انقراض یوزپلنگ و گورخر آسیایی در حیات وحش استان سمنان اشاره کرد: ایجاد مسیر سبز با هدف جلوگیری از تصادفات، کمک به تامین آب و علوفه در زمان نیاز و محافظت از سوی نیروهای حفاظتی برای جلوگیری از شکار انجام می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تنوع زیستی استان سمنان، از انواع گربه سانان مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، گربه کاراکال، گربه وحشی، گربه جنگلی، گربه پالاس، گربه شنی و سیاه گوش به تعداد قابل توجهی در این استان وجود دارد.
وی، انسان و طبیعت را ۲ عامل تهدید برای حیات وحش برشمرد و گفت: طرح توسعه، تخریب زیستگاه، از بین رفتن پوشش گیاهی، کمبود آب و خشکسالی و عوامل انسانی از عوامل طبیعی تهدید برای حیات وحش هستند.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با وجود شیوع بیماری‌های دامی در استان سمنان، حیات وحش مورد تهدید قرار نگرفت.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716600
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.