به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه سمنان، دکتر محمدباقر الفت در کنفرانس حمایت پیشگیرانه قضایی از اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تولید کننده خوب بودن دلیل بر بازرگان خوب بودن نیست.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از سرمایه گذاری مشروع حمایت می‌کند، افزود: اراده‌ی کلی در قوه قضائیه بر این است که از سرمایه‌گذاران حمایت کند، اما مشکل اصلی این است که متأسفانه، تعریف روشنی از سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با انتقاد از عدم آموزش به فعالان اقتصادی در کشور گفت: متأسفانه در کشور ما، فعالان اقتصادی برای مواجه احتمالی با شرایط ورشکستگی، مشکلات حقوقی، مشکلات اقتصادی و... آموزش ندیده‌اند و این مشکل در سایر بخش های کشور مانند فرهنگی و اجتماعی و... نیز وجود دارد.

الفت همچنین از تهیه یک طرح حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در معاونت پیشگیری از قوه قضائیه خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندارد در کشور ما دولتی است، افزود: دولت به دنبال تولید کننده می رود تا او را مجاب به رعایت اصول استاندارد ملی وبین المللی کند، این در حالی است که در کشور های توسعه یافته تولید کنندگان خود مراجعه می کنند و خواهش می کنند که تائیدیه استاندارد بگیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین ادامه داد: تحریم سبب تحقیر کشورها می‌شود ولی غیرت ما این موضوع را قبول نمی‌کند و تولیدکنندگان ما را وادار می‌کند که در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر تلاش کنند تا عزت نفس مردم را به آنها بازگردانیم.

الفت اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم در سه بعد اولیه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، دوماً در حوزه قضایی و انتظامی، و سوماً از بروز ناهنجاریها جلوگیری میکند که پیشگیری اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در قوه قضائیه تغییر فرهنگ و رفتارهای ناصحیحی است که برای کشور و افراد سرمایه‌گذار سودآوری ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان گفت: از همه کسانی که با همفکری و هوشمندی و دقت نظر در این عرصه پشتیبان عزیزان بخش تولید و اشتغال هستند، تشکر میکنم.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713046
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.