سبحان رجب پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان سمنان دارای هشت هزار و 266 مصرف کننده کالا برگ نفت سفید است و در این میان شاهرود با سه هزار و 314 خانوار که بیشتر آن ها ساکن بیارجمند هستند، در رتبه نخست قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در سال 96 کاهش مصرف کنندگان نفت و افزایش بهره مندی از گاز طبیعی است تا بتوان از کنار آن، به میزان زیادی در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی کرد.
رجب پور تعداد مصرف کنندگان عمده انواع فرآورده های نفتی در بخش های صنعتی و کشاورزی را 547 و تعداد مصرف کنندگان جزء را 9 هزار و 243 مورد اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه استان سمنان از جمله استان های با درصد بالای برخورداری از گاز است اما هنوز نقاط زیادی از این نعمت بهره مند نیستند و با گاز رسانی به واحدهای صنعتی، تا پایان سال 97 فقط دو بخش کشاورزی و ترابری مصرف کنندگان سوخت مایع خواهند بود.
وی همچنین با اشاره به افزایش 6 درصدی مصرف بنزین استان در سال 95 به نسبت سال پیش از آن، بیان کرد: با وجود افزایش 2 درصدی مصرف نفتگاز در سال گذشته اما نفت کوره و نفت سفید هرکدام با کاهش 76 و 6 درصدی مصرف رو به رو بودند.
مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود اضافه کرد: پارسال 918 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی، 114 میلیون کیلوگرم سی ان جی و 19 هزار و 528 تن گاز مایع در سراسر استان توزیع شده است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود (استان سمنان) با چهار ناحیه عملیاتی گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود و سه انبار نفت با ظرفیت ذخیره سازی 120 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی، 65 دستگاه نفتکش جاده پیما، 62 محل عرضه سوخت ترابری و 42 جایگاه سی ان جی، یک جایگاه ال پی جی، هفت تاسیسات گاز مایع با 403 تن ظرفیت ذخیره سازی و 123 نمایندگی توزیع سیلندر گاز روستایی و 74 فروشندگی نفت سفید و نفتگاز شهری و روستایی مسوولیت تامین و توزیع سوخت مورد نیاز همه بخش های مصرف استان بویژه بخش ترابری را بر عهده دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.