اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدامات، سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال 40 دستگاه اجرایی استان سمنان از دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جمع‌آوری شده و با نظرات کارشناسی برای امسال ایجاد 11 هزار و 47 شغل در دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید و مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان بیان داشت: در برنامه ششم توسعه، ایجاد سالانه ٩٥٠ هزار شغل در کشور در دستور کار قرار دارد و با توجه به سهم یک درصدی استان، سالانه باید ٩ هزار ٥٠٠ شغل در سمنان ایجاد شود که امسال دستگاه های اجرایی رقمی بالاتر از تعهد برنامه ششم متعهد شده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: این میزان اشتغال تعهد شده با نظرات کارشناسی و با توجه به طرح های دستگاه‌ها و سرمایه گذاری این میزان هدف‌گذاری شده است.
834 نفر در بهار 96 از طریق سامانه کار و رفاه اجتماعی و 16 دفتر کاریابی جذب بازار کار استان سمنان شدند.
طبق سامانه رصد اشتغال، در سال ٩٥ در استان سمنان هفت هزار و ٥٧٠ شغل به وسیله کلیه دستگاه های اجرایی و خصوصی ایجاد شد که نسبت به سال ٩٤، حدود ١٤ درصد افزایش یافت.
بر اساس آخرین اعلام کشوری، نرخ بیکاری بهار 96 استان سمنان 8.8 درصد و پس از استان مرکزی دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.