ابوالقاسم خطیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون یک هزار و 82 توان‌خواه جسمی حرکتی، 190 توان‌خواه بینایی، 357 توان‌خواه دارای اختلال شنوایی و گفتاری، 522 توان‌خواه ذهنی، 270 بیمار مزمن، 32 ضایعه نخاعی و 50 سالمند در دامغان شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و 869 نفر توان‌خواه از خدمات بخش توانبخشی بهزیستی شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، سنجش بینایی استفاده کردند، ارایه 120 مورد لوازم توانبخشی مانند از سمعک ، ویلچر، تشک مواج، عصای زیر بغل، عصای البوکراچ و ساعت گویا به توان‌خواهان را از جمله دیگر خدمات این نهاد برشمرد.
وی، خانواده های زیر پوشش امور اجتماعی اداره بهزیستی دامغان را 410 نفر عنوان کرد و گفت: اکنون 323 نفر در بخش اجتماعی این شهرستان مستمری دریافت می کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان با بیان این که اکنون یکهزار و 20 کودک در 26 مهدکودک زیر نظارت بهزیستی نگهداری می شوند گفت: هم اکنون 1٨ خانواده دامغانی متقاضی دریافت فرزند خوانده هستند و سال گذشته چهار کودک به خانواده های متقاضی تحویل داده شد.
رئیس اداره بهزیستی دامغان، به خدمات بخش پیشگیری این نهاد اشاره کرد و افزود: معاینه سه هزار و 120 کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، برگزاری مشاوره خانواده برای 271 نفر، بهبود 360 معتاد در مراکز تولد دوباره مهرنگار و غربالگری یک هزار و 17 کودک از جمله اقدامات حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دامغان در سال گذشته است.
وی افزود: برگزاری سه هزار و 7٨٨ مورد کلاس آموزشی در قالب مهارت‌های زندگی، زوجین جوان و پیش از ازدواج و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت های زندگی برای یک هزار و ٨00 نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته این نهاد در سال گذشته بود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان به خدمات واحد جلب مشارکتهای مردمی بهزیستی دامغان اشاره کرد و گفت: ارائه سبد غذایی به توان‌خواهان و نیازمندان به ارزش 700 میلیون ریال، ایجاد 63 مورد اشتغال خویش‌فرمایی و کارفرمایی، پرداخت کمک هزینه ازدواج به پنج نفر به ارزش پنجاه میلیون ریال و 2 میلیارد و 135 میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن از جمله اقدامات اداره بهزیستی شهرستان در سال 95 است.
17 مرکز مشاوره حضوری در استان سمنان زیر نظارت بهزیستی فعالیت می کند و اورژانس اجتماعی با شماره تماس 123 و سامانه 1480 نیز برای ارایه خدمات مشاوره راه اندازی شده است، هم اکنون چهار هزار و 500 نفر مستمر بگیر و 25 هزار نفر مددجو از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
7339/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.