اسماعیل غنیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع واحدها و بنگاه های ثبت نام کرده برای طرح کارورزی، 42 واحد در شهرستان سمنان، 22 واحد در شاهرود ، 9 واحد در مهدی‌شهر، 6 واحد در دامغان ، سه واحد در گرمسار، 2 واحد در آرادن و یک واحد در سرخه بوده است.
وی با اشاره به این که نشست های کارگروه اشتغال در تمام شهرستان های استان سمنان با حضور کارفرمایان و کارآفرینان به واحدهای پذیرنده اطلاع رسانی لازم برای طرح کارورزی انجام شده است، یاد آور شد: در شهرستان گرمسار و میامی این نشست ها به دلیل نداشتن اطلاعات برگزار نشده و تا کنون از شهرستان میامی هیچ واحدی اعلام آمادگی نکرده و نیاز به اطلاع رسانی دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یاد آور شد: برای افزایش واحدهای پذیرنده، اطلاع رسانی درباره طرح کارورزی به تشکل های دانشگاهی و دانش آموختگان استانی و کارفرمایی انجام شده و درحال حاضر اعلام آمادگی این تعداد واحد در استان سمنان از میانگین کشور بالاتر است.
غنیان با بیان اینکه در طرح کارورزی وظیفه واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی فقط آموزش است و این واحدها وظیفه‌ای برای اشتغال کارورزان ندارند، خاطرنشان کرد: این طرح برای آشنایی دانش‌آموختگان دانشگاهی با کارگاه های تولیدی و فضای واقعی کار، تلفیق دانش و تجربه و ایجاد کارآفرینی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه افراد برای شرکت در طرح کارورزی نباید حداکثر بیشتر از سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، گفت: برای شرکت در این طرح، آقایان باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از وظیفه عمومی باشند و سابقه شرکت در طرح های کارورزی نداشته باشند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به شرایط سنی برای دانش‌آموختگان حاضر در طرح کارورزی، گفت: حداکثر سن برای دارندگان فوق دیپلم 25 سال، دارندگان مدرک کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد و دکتری 29 سال است، گفت: کسانی که دوره خدمت سربازی را انجام داده باشند 2 سال دوران وظیفه عمومی به سن‌شان اضافه می شود.
وی، طول دوره کارورزی را چهار تا 6 ماه در واحدهای خصوصی و دولتی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات برشمرد و گفت: واحد های دارای مجوز فعالیت از دستگاه های ذی صلاح می توانند کارورز جذب کنند.
غنیان بیان داشت: هر واحد می تواند به ازای هر سه بیمه شده یک کارورز و واحدهای کشاورزی و دانش بنیان به ازای هر 2 بیمه شده یک نفر و واحدهای صنفی که یک سال از تاریخ مجوز آنان گذشته به ازای هر یک بیمه شده می توانند کاروز جذب کند.
وی یادآور شد: در این دوره آموزشی کمک هزینه دوره کارورزی معادل یک سوم از سوی دولت پرداخت می شود و کارورز مشمول بیمه مسوولیت و بیمه حوادث می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: واحدهای تولیدی با مشارکت در طرح کارورزی از معافیت پرداخت مالیات 2 سال پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند می شوند.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
به گزارش ایرنا، در برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه ٩٥٠ هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.