امیرخلیلی خواه روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انتظار می رود با عملیاتی شدن تفاهم نامه های اقتصای 6 هزار و 500 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان سمنان، نرخ مشارکت اقتصادی در سمنان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سمنان بر اساس آمار وزارت اقتصاد و دارایی از استان های تهران و فارس نیز بیشتر است، گفت: این آمار براساس نرخ جمعیت محاسبه می‌شود و عملیاتی کردن تفاهم نامه ها و سرمایه گذاری در افزایش رفاه اجتماعی در این استان تاثیر شایانی دارد.
خلیلی خواه خاطرنشان کرد: در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد بود و انتظار می رود با افزایش اشتغال با ارایه تسهیلات، نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی بیابد.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به افزایش 2 درصدی نرخ بیکاری در سه ماه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: انتظار می رود این آمار با ارایه تسهیلات رونق تولید تا پایان امسال کاهش می یابد.
خلیلی خواه با بیان این که سمنان بعد از استان اراک با نرخ بیکاری 7.4 درصد کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور دارد، گفت: باید با ساز و کار هماهنگی که از سال 92 برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی استان اجرا شده است با دقت ادامه یابد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: کاهش نرخ بیکاری تنها مختص به این اداره کل نیست بلکه آحاد جامعه و مسوولان می توانند با اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات زیرساختی تاثیرگذار باشند.
سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است، در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده و تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.