حسین رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ، با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان در شاهرود انجام شده، افزود: در گام نخست، بازدید از بوستان های شهر به همراه شهردار، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شاهرود، فرماندهی انتظامی و رییس اداره برق شهرستان انجام شد.
وی ادامه داد: بازرسی از این پارک ها با هدف شناسایی نقاط تاریک و بدون روشنایی انجام می شود چراکه نبود روشنایی در مکان های عمومی در تولید جرم تاثیرگذار است.
دادستان شاهرود اضافه کرد: امکانات موجود در پارک ها هم مورد بررسی قرار گرفت تا وسایل بازی کودکان و نوجوانان در صورت خراب بودن، تعمیر شوند.
رجبی تاکید کرد: همچنین اشخاصی که در تفرجگاه ها و محل استراحت مردم برای نوامیس آنان مزاحمت ایجاد کنند، نسبت به دستگیری آنان اقدام می شود.
وی با بیان اینکه در گام دوم این طرح، جمع آوری قلیان ها در دستور کار قرار گرفته، افزود: جمع آوری سلاح های سرد به منظور پیشگیری از وقوع جرم هم به زودی در شاهرود انجام می شود.
بنا به اعلام دادستان شاهرود، سرقت، ضرب و جرح، مواد مخدر و تصادف به ترتیب بیشترین جرایم این شهرستان را در سال 95 تشکیل داده اند.
توهین و افترا، تهدید، کلاه برداری و فروش مال غیر نیز در رده های بعدی قرار دارند. همچنین جرم بیشتر زندانیان شهرستان سرقت بوده است.
پارسال تعداد پرونده های در گردش در دستگاه قضایی شهرستان شاهرود حدود 35 هزار فقره بود.
میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان شاهرود ابتدای سال 93، 82 روز کاری بود و این میزان در پایان همان سال به 62 روز، در پایان سال 94 به 41 روز و در پایان سال 95 به 39 روزکاهش یافت.
شهرستان شاهرود 230 هزار نفر جمعیت دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.