مجید ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تخریب تعدادی از خانه های روستایی نردین در زلزله 4.9 ریشتری هشتم دی 95 در شهرستان میامی استان سمنان، افزود: عملیات آواربرداری از مناطق زلزله‌ زده و آسیب‌دیده روستای نردین به صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن به تعداد 501 واحد رسید.
وی، به ساخت 200 واحد مسکونی در این منطقه زلزله زده با رشد ساخت 30 درصد اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات موثر در این منطقه زلزله‌زده تهیه نقشه و نظارت تا سقف 80 مترمربع برای هر واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن انقلاب استان سمنان در حال انجام است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: وام های 18 و 20 میلیون تومانی برای ساخت خانه های جدید در این مناطق به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده تا نوسازی و مقاوم سازی این واحدها با سرعت بیشتری اجرایی شود و تا کنون به تعداد واحدهای ساخته شده وام قرض‌الحسنه 18 میلیون تومانی پرداخت شده است.
ملکی به اختصاص 50 درصد از سه میلیارد تومان قیر اختصاص یافته به استان سمنان در سال 96 اشاره کرد و گفت: در 6 ماه اول 96 اجرای آسفالت 300 هزار مترمربع با 2 هزار تن قیر اختصاص یافته به استان سمنان برای بهسازی معابر روستایی و شهرهای کم جمعیت در دستور کار قرار گرفت.
وی، هدف از تامین قیر را تهیه آسفالت برای بهسازی معابرشهرهای کم جمعیت و روستاهای بالای 20 خانوار دانست و خاطرنشان کرد: اجرایی کردن این عملیات با همکاری و مشارکت مطلوب دستگاه های اجرایی، دهیاری ها و با هم افزایی آنان انجام می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: در سال 95 بیش از 650 هزار متر مربع از معابر روستایی و شهرهای کم جمعیت آسفالت شد که 11 برابر عملکرد سال های گذشته بود.
استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده در برنامه توسعه کشوری در دستور کار قرار دارد.
بامداد روز چهارشنبه هشتم دی ماه 1395 زلزله ای به بزرگی 4.9 درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در عرض جغرافیایی 55.80 و طول جغرافیایی 37.02 روستای نردین را در شهرستان میامی در شرقی‌ترین نقطه از استان سمنان لرزاند، این روستا در 110 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.
7344/ 6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.