مهدی شادنوش روز شنبه در حاشیه سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سمنان، گفت: بیمارستان20 تختخوابی در دست ساخت سوانح و سوختگی و مرکز جامع مبارزه با بیماری‌های سرطانی نیاز به تامین اعتبار برای تکمیل دارد.
وی با بیان اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب برنامه های سفر به شهرستان سمنان، در جریان روند تکمیل بیمارستان سوانح و سوختگی و مرکز جامع مبارزه با بیماری‌های سرطانی قرار گرفت، گفت: برای ساخت و تکمیل 2 بخش سوانح و سوختگی و مرکز جامع مبارزه با بیماری های سرطان بیمارستان کوثر سمنان به 265 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی، اعتبار هزینه شده برای ساخت این 2 بخش را تاکنون 96 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات ملی و اعتبارات ابلاغی تامین و هزینه شده است.
وی، بیمارستان سوانح و سوختگی و مرکز جامع مبارزه با بیماری های سرطان بیمارستان کوثر سمنان را یک ابَر طرح دانست و گفت: این 2 مرکز 12 هزار متر مربع زیر بنا دارد و تلاش های بسیار فراوانی برای افتتاح هرچه سریع‌تر آن تا کنون انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با توجه به اینکه در استان سمنان بیمارستان درمان سوختگی و سرطان وجود ندارد و اعزام بیماران به خارج از استان انجام می شود، ایجاد این بخش ضروری و اجرای این طرح در ارتقاء وضعیت درمان در سمنان نقش مهمی را ایفا می کند.
شاد نوش گفت: پیشرفت کلی بیمارستان سوانح و سوختگی و مرکز جامع مبارزه با بیماری های سرطان استان 43 درصد است و اگر بودجه مورد نیاز تزریق شود، این طرح به سرعت و تا پایان 96 تکمیل می شود و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان مجری این طرح می تواند درصدهایی از اعتبار را تامین کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون استان سمنان فاقد واحد یا بیمارستان سوانح و سوختگی است و آسیب دیدگان ناشی از سوختگی از این استان به تهران یا ساری منتقل می شوند.
این طرح از مصوبات دور دوم و سوم سفر ریاست جمهوری وقت در سال های 88 و 89 به استان بوده و در سفر 31 فروردین 96 دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید به سمنان مصوب شد: احداث وتکمیل بخش سوانح وسوختگی کنار بیمارستان کوثر سمنان که درتعهدات وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی به مبلغ 10 میلیارد تومان است، همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 5 میلیارد تومان نیز از محل ماده 180 تامین شود.
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز هشت طرح مهم بهداشتی و درمانی شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه با هزینه 124 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.