به گزارش ایرنا، داوود قلیچی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، افزود: این شرکت در بخش کشاورزی هم به دنبال توسعه کشت محصولات با مصرف آب کمتر است و به این منظور کاشت گل محمدی و گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در این راستا نخستین واحد تولید اسانس، گلاب و عرقیات گیاهی در شهرک صنعتی ابرسیج در بخش بسطام شاهرود ایجاد می شود.
قلیچی با بیان اینکه این شرکت نخستین واحد تولید نشاء گیاهان زراعی استان را راه اندازی کرده، افزود: این روش که سبب کاهش مصرف آب در کشاورزی می شود در همه محصولات زراعی به جز گندم، جو و سیب زمینی قابل اجراست.
وی یادآور شد: تولید مشارکتی گل های فصلی برای شهرداری شاهرود و راه اندازی نخستین واحد فرآوری پیاز در جیلان بخش بسطام هم از دیگر کارهای شرکت تعاونی توسعه و عمران است.
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود همچنین از بی اعتمادی مردم به سرمایه گذاری در شرکت های تعاونی و یا شرکت های با تعداد سهامدار زیاد به عنوان یکی از مشکلات این شرکت یاد کرد و گفت: آشنا نبودن مدیران شهرستان و استان با ساختار و ظرفیت های شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی نیز از دیگر مشکلات پیش روی این شرکت هاست.
شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود در سال 94 به ثبت رسیده است. در ابتدا سه هزار و 500 تن از مردم این شهرستان سه میلیارد ریال در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.