سید علی اکبر صباغ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : میزان مصرف برق در برخی نواحی استان سمنان به دلیل افزایش دما از مرز طبیعی فراتر رفت و صرفه جویی در این انرژی کاربردی و ارزشمند مهم ترین اقدام برای جلوگیری از قطعی احتمالی است.
وی اظهارداشت : بر اساس گزارش مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای، اوج مصرف برق در روز گذشته 27 تیر 96 معادل 5/790 مگاوات ثبت شد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از 6 درصد افزایش نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد : بیشترین مصرف انرژی الکتریکی سال گذشته در استان در روز سوم مرداد معادل 5/489 مگاوات ثبت شد که در سال 96 قبل از شروع فصل تابستان به این مقدار مصرف رسیده ایم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان تصریح کرد : کارکنان صنعت برق استان ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند که تابستان امسال همچون گذشته با کمترین مشکل و اعمال خاموشی سپری شود و این امر با اقدامات فنی و مهندسی و مدیریتی صورت می پذیرد و همکاری همه شهروندان و صنعت‌گران در استفاده مناسب از برق ، به خصوص در ساعات اوج مصرف بین ساعت های 12 تا 16 میسر خواهد شد.
وی همچنین راه اندازی پویش صرفه جویی در مصرف انرژی از سوی رسانه ملی خبرگزاری جمهوری اسلامی را گام مهم و ارزشمند برای هدر رفت سرمایه ملی دانست و گفت : باید با همیاری مسوولان و مردم و با ذخیره انرژی گامی مهم برای توسعه و آبادانی کشور برداشت.
گرمای هوا و رونق واحدهای تولیدی در استان سمنان 2 دلیل افزایش مصرف انرژی برق در استان سمنان در سال 96 عنوان می شود و در زمان حاضر رشد دوره اوج بار مصرف برق استان به نسبت مدت متناظر سال قبل، 3.7 درصد است، و تشویق و ترغیب مشترکان و اجرای برنامه تعطیلی دستگاه های اجرایی در روزهای پنجشنبه با تغییر برنامه ساعت کاری در روزهای هفته در کنار اطلاع رسانی برای کاهش مصرف، راه کارهای مدیریت مصرف انرژی برق است.
71 درصد مشترکین برق استان سمنان خانگی و 29 درصد صنعتی، اداری و تجاری است.
بیش از 308 هزار مشترک برق در استان سمنان در بخش خانگی است.
طبق آمار در سال گذشته هشت هزار و 500 مشترک برق در بخش خانگی به مشترکان برق استان اضافه شد.
7339/ 6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.