به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران افزود : گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید راه علاج این مشکلات باید در سه سطح مدیریتی، نخبگان و بدنه اجتماعی و جامعه دنبال شود.
وی اظهارداشت : گفتمان در سطح مدیریت ایجاد شده ولی در سطح نخبگان غیر رسمی دنبال نشده و چون نخبگان محل ریزش و انگیزش هر نوع اتفاق در جامعه هستند بنابراین این گفتمان باید در این سطح دنبال شود.
وی تصریح کرد : در هر سه سطح باید ابزارها فعال شود و مردم باید احساس کنند که اقتصاد مقاومتی برای آنان مفید و منافع آنان در این است.
وی خاطرنشان کرد : کشور ما با وجود فرصت های متعددی مانند منابع انسانی جوان، منابع زیر زمینی و رو زمینی، سابقه تمدنی و فرهنگی، با چالش های عمده ای روبرو است که مدیران کشور به عنوان امانتداران اجتماعی نباید نسبت به این مهم بی توجه باشند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اشتغال ، مهاجرت از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به کلان شهرها، آب و کم آبی ، میانسالی و بزرگسالی جمعیت، آسیب های اجتماعی ، همبستگی ملت و ملت و ملت و دولت و نداشتن ارتباط با اقتصاد جهانی را از جمله هفت چالش عمده فراروی کشور برشمرد.
صالحی ادامه داد : اولین چالش اشتغال است که از آن به عنوان بزرگترین چالش کشور یاد می شود و از آن جایی که با اشتغال انتظار ترکیب شده در زمان حاضر دچار چالش اشتغال مرکب هستیم.
وی تصریح کرد : آمار چند دهه گذشته نشان دهنده می دهد که روند مهاجرت در کشور رو به جلو است.
وی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در شهرها و کلانشهرها را پنجمین چالش کشور برشمرد و بر ضرورت اتخاذ برنامه ریزی بر حل آن تاکید کرد.
7470/6026
خبرنگار: علیرضا عربی *انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.