به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، افزود :نگاه شورای فرهنگی عمومی این است که با هم افزایی با نهادهای فرهنگی دیگر مسایل فرهنگی را شناسایی، مشکلات آن را حل و در مواقع خاص بحران های فرهنگی را رفع کند.
وی اظهارداشت : شورای فرهنگ عمومی علاوه بر بررسی مشکلات و رسیدگی به مصوبات، یک مساله روز را به عنوان محور اصلی انتخاب و آن مساله را به طور جد بررسی می کند و برای آن راهکار ارایه می دهد.
وی با بیان این که این شورای یکی از قدیمی ترین نهادهای فرهنگی اجتماعی کشور که آیین نامه آن در سال 64 تهیه و در سال 65 شروع به کار کرد، گفت :
وزرات ارشاد به دنبال تبدیل استان ها به شبکه های فرهنگی مویرگی است و به همین منظور با استفاده از شورای فرهنگ عمومی هر استان به یک قرارگاه مستقر فرهنگی تبدیل شده است.
وی یادآور شد : فرهنگ ضلعی از اضلاع جامعه نیست بلکه هویت آن جامعه است و در انقلاب اسلامی فرهنگ هویت اصلی و به نوعی مبدا و آرمان انقلاب اسلامی ایران بوده است.
معان امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : فرهنگ هویت هر جامعه و دارای ارزش های فراوانی است به طوری که مباحث فرهنگی در انقلاب اسلامی ایران یکی از اصلی ترین مباحث مطرح شده بود.
صالحی یادآور شد : در دوره های اخیر به مباحث فرهنگی توجه ویژه ای شده است و در سال گذشته 22 نشست شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و که این امر نشان دهنده ارزش فرهنگ عمومی در جامعه می باشد.
در این نشست، ششمین جلد از داستان های برگزیده جشنواره رضوی و کتاب دانشنامه امام رضا (ع) رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، در سال های پس از روی کار آمدن دولت روحانی، 131 هزار و 183 عنوان کتاب چاپ اول و 91 هزار و 306 عنوان کتاب تجدید چاپی مجوز گرفته و منتشر شدند. در طول چهار سال گذشته متوسط رشد سالانه عناوین کتاب های منتشر شده 10.4درصد، تعداد ناشران 6.1 درصد، کتابخانه های عمومی 2.1 درصد و زیربنای کتابخانه ها عمومی کشور 0.6 درصد بوده است.
تعداد مجوزهای صادر شده برای نشر دیجیتال نیز رشد متوسط سالانه قابل توجهی برابر با 112.8 درصد را تجربه کرد و تعداد ناشران دیجیتال از 155 ناشر در سال 92 به 702 ناشر در سال 94 رسید.
دولت علاوه بر حمایت بیشتر از ناشران و کاهش ممیزی های سلیقه ای و غیر کارشناسی که موجب بهبود فرایند انتشار کتاب شد، با ایجاد روش هایی برای فروش کتاب، به عرضه تولیدات ناشران نیز توجه ویژه ای نشان داد.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.