بهروز اسودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بخش خصوصی به دنبال کمک به دولت دوازدهم برای دگرگونی چهره اقتصاد استان سمنان باشد و فعالان اقتصادی در چهار سال پیش رو تمام تلاش خود را برای تحول اقتصادی انجام دهند.
وی اظهارداشت : دولت یازدهم قدم های موثری برای کاهش نرخ بیکاری در استان برداشته است اما انتظاراتی را که دولت برای افزایش رونق اقتصادی ازاین بخش داشته است، تاکنون عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد : تامین بازار فروش، تولید محصولات با کیفیت، کاهش نرخ بیکاری از جمله خواسته های دولت از بخش خصوصی برای افزایش رونق کسب وکار در استان سمنان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یکی از راه های مهم برای کاهش نرخ بیکاری در کشور را ارتباط و هم افزایی سازنده با کشورهای جهان ذکر و اضافه کرد : برقراری ارتباط سازنده اقتصادی، تجاری و صنعتی با کشورهای جهان باید به صورت یک گفتمان در کشور بررسی شود و مسوولان دستگاه های اجرایی باید از فرصت ارزشمندی که برجام به کشور داده است برای رونق کسب و کار بهره گیرند.
اسودی تصریح کرد : دستگاه اجرایی کشور می تواند با تسهیل روابط ایران و کشورهای خارجی به ویژه اروپایی، برای صادرات کالاهای داخلی به نقاط مختلف جهان تلاش کند.
وی به مشکلات واحدهای معدنی سمنان اشاره کرد و گفت : نبود امکانات زیرساختی مانند راه، برق ،استخراج سنتی و نبود شیوه های دانش بنیان از چالش های اساسی فعالیت در معادن استان است.
وی بیان داشت : واقع شدن استان سمنان در مسیر ارتباطی غربی - شرقی کشور و همسایگی با 6 استان شمالی و مرکزی و به ویژه همجواری با مرکز کشور، نقطه قوتی برای این استان است که با برطرف کردن مشکلات زیرساختی و حمل و نقل، رونق کسب و کار ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان سمنان نیازمند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم و تمایل برای ورود سرمایه گذاری خارجی به این استان به دلیل بهره مندی از منابع طبیعی و معادن انبوه، وجود دارد.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
/60267339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.