محمدرضا سوقندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره برگزاری اجرای زنده موسیقی در استان سمنان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصل موسیقی مشکلی ندارد و حاشیه هایی که در هنگام و بعد از اجرای زنده اتفاق می افتد بحث اصلی این اداره کل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر برگزاری اجرای زنده موسیقی توسط موسسه های هنری بومی، افزود: به همین منظور 2 موسسه در استان به تازگی مجوز فعالیت دریافت کرده اند و باقی پرونده ها نیز در دست بررسی است و اگر برگزارکنندگان اجرای زنده موسیقی موسسه های بومی باشند، درآمد از استان خارج نمی شود و همچنین قیمت بلیت نیز کنترل می شود.
سوقندی با یادآوری اینکه بیش از یک هزار عنوان برنامه با محوریت اوقات فراغت در پایگاه‌ های فرهنگی و هنری شهرستان های استان سمنان در تابستان 96 برگزار می شود، افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از اولویت های اصلی این اداره کل است و به همین منظور در طول سال برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.
وی یادآور شد: در سه ماه اول سال 605 برنامه فرهنگی و هنری در استان سمنان اجرا شده است و باید برای افزایش فعالیت های هنری از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده کرد.
وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان دارای سه وظیفه گفتمان‌سازی، فرهنگسازی و فرهنگ عمومی است که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان این که این ادره کل با رویکرد صدور و تایید مجوز مراکز فرهنگی و هنری به دنبال ایجاد شغل و ساخت جامعه ای بالنده و بانشاط است، خاطرنشان کرد: سهم اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 96 ایجاد شغل برای 20 نفر است که در بهار امسال تا کنون برای 11 نفر شغل ایجاد شده است.
در سال 96 تعداد 240 کانون فرهنگی و هنری با نام آسمانی‌ها، زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، میزبان طرح های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این استان است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.