محمدرضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برجام فرصتی ارزشمند برای کاهش نرخ بیکاری در کشور و مهار رکود تورمی در کشور بوده است و درآینده شرایط اقتصادی و تجاری مطلوب تری نسبت به وضعیت کنونی را تجربه خواهیم کرد.
وی اظهارداشت: سرمایه گذاری اخیر شرکت فرانسوی توتال در ایران اسلامی نشان از ایجاد آرامش پایدار در اقتصاد و صنعت کشور است و کشورهای خارجی با آرامش برای سرمایه گذاری در ایران اسلامی اقدام می کنند.
وی تصریح کرد : برجام فرصت ارزشمندی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور بوده است و با اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن زیرساخت سرمایه گذاری ، می توان رونق اقتصادی و توسعه آبادانی بیشتری را برای این مرزوبوم به ارمغان آورد.
استاندار سمنان گفت : همواره دولت یازدهم از بیان نقدهای منصفانه استقبال کرده است و گروه ها و احزاب سیاسی با توجه به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید همگام با جامعه برای رفع مشکلات جامعه اقدام کنند.
خباز تصریح کرد : ارایه بیش از 16 هزارمیلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی نیمه فعال کشور در سال 95 از دستاورد های مهم و ارزشمند دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشور بوده است و این برنامه های جامع و اشتغال آفرین برای سال96 ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد : در 2 سال گذشته ده ها تن از سفرای کشورهای مختلف برای شناسایی زیرساخت ها و منابع استان برای سرمایه گذاری به سمنان سفر کردند و مردم این دیار در فضای پسا برجام تا چند سال آینده اقتصادی شکوفا و پررونق را شاهد خواهند بود.
استاندارسمنان گفت : امکانات زیرساختی به هر اندازه که سرمایه گذاران لازم داشته باشند در سمنان فراهم است و توجه دولت و بخش خصوصی برای تحقق وعده ها به افزایش سرمایه گذاری ها، افزایش تولید و تامین بازار محصولات است.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.