حسین فولادیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری آزمون ها و پرسشنامه های مشاوره ای در مدارس جنبه توصیه ای داشته و هیچ الزامی برای ثبت نام دانش آموزان در رشته تحصیلی مورد نظر دانش آموزان ایحاد نمی کند.
وی با اشاره به این که برای هدایت تحصیلی2 فرم در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: فرم نخست دارای 6 توصیه‌ نامه و در فرم دوم هفت برنامه زمان‌بندی است که این فرم‌ها از 20 تیر96 تهیه شده است.
وی با بیان اینکه ضوابط هدایت تحصیلی کف نمره در دروس تخصصی تعیین شده است که در رشته علوم تجربی نمره 13 و رشته ریاضی فیزیک باید 14 باشد، یاد آور شد: منظور از کف نمره مجموع نمرات سه سال هفتم، هشتم و نهم است و نمره سال نهم ضریب سه و نمره سال هفتم و هشتم ضریب یک دارد.
فولادیان با اشاره به این که ثبت نام از دانش آموزان در استان سمنان از اول مرداد 96 آغاز می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 57.4 درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته نظری و 42.6 درصد در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در برنامه ششم توسعه برای پرورش نیروی کار ماهر، پیش بینی شده 50 درصد در رشته های نظری و 50 درصد دررشته های کار و دانش تحصیل کنند.
درپایه دهم تحصیلی در استان سمنان ، بیش از سه هزار دانش آموز درشاخه فنی وحرفه ای و کاردانش و چهار هزار و222 دانش آموزان در شاخه نظری مشغول تحصیل هستند، استان سمنان بیش از هشت هزار معلم و 118 هزار دانش آموز دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان کنید.
.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.