محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت تدبیر و امید با روحیه وصف ناشدنی تا پایان دولت یازدهم برای رشد و بالندگی ایران اسلامی در تلاش است و با عزم و اراده مسوولان این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه می یابد.
وی اظهارداشت : دولت دوازدهم نهایت تلاش خود را برای عملیاتی کردن شعارهای انتخاباتی انجام دهد و این امر با حمایت های جانانه آحاد جامعه و مسوولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی قابل اجراست.
وی خاطرنشان کرد : وحدت و همدلی در دوران نظام شکوهمند انقلاب اسلامی همواره ناجی رفع مشکلات کشور بوده است و در دولت دوازدهم احزاب و گروه های سیاسی با اتحاد در کنار دولت برای افزایش اشتغال پایدار در کشور تلاش کنند.
استاندار سمنان با بیان این که خدمات ارزنده دولت یازدهم به هیچ عنوان از خاطر مردم ولایی ایران اسلامی پاک نمی شود ،گفت: لغو تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی و افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای مختف جهان خود گویای اقدامات مهم دولت است.
خباز تصریح کرد : دولت یازدهم با درایت و تیزهوشی تورم 40 درصد در سال 91 را به کمتر از 9 درصد در سال 96 رساند و ثبات قیمت و افزایش قدرت خرید مردم خود گویای اقدامات ارزشمند دکتر روحانی برای افزایش رفاه اجتماعی در جامعه بوده است.
وی اضافه کرد : استان سمنان نیز همانند نقاط مختلف کشور از رونق کسب و کار در دولت یازدهم بی بهره نبوده و با رویکرد حکیمانه و دلسوزانه مسوولان کشوری و استانی در چند سال گذشته بخش قابل توجه ای از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به چرخه تولید بازگشتند.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد بوده است.
این استان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر کرد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.