امیر بینایی روز دوشنبه در حاشیه انتخابات تعیین نماینده سمن‌ها در هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم ‌نهاد استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، افزود: عباس پازوکی از مؤسسه گرمساری‌های مقیم سمنان، مصطفی مرادی از مؤسسه فرزندان آفتاب، عسکری صفایی از مؤسسه هلال نوین کومش، نسا ربانیان از مؤسسه جمعیت زنان کومش و منیژه رجبی‌ناساری از مؤسسه ترنم زندگی کویر به عنوان پنج نفر از کاندیدها در این انتخابات شرکت و به رقابت پرداختند.
وی اظهارداشت: افراد کاندید شده در این دور از انتخابات گزارشی از اقدامات و عملکرد خود در موسسه ارایه و نقطه نظرات و برنامه های خود را اعلام کردند.
بینایی اضافه کرد: در ادامه انتخابات با حضور اعضای هیات اجرایی تعیین شده برگزار و مصطفی مرادی از مؤسسه فرزندان آفتاب با کسب 21 رأی به مدت 2 سال به ‌عنوان نماینده سمن‌ها در هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم ‌نهاد استان سمنان انتخاب شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: همچنین با اعلام نتایج رای گیری، منیژه رجبی ‌ناساری از مؤسسه ترنم زندگی کویر و عباس پازوکی از مؤسسه گرمساری‌های مقیم سمنان به ‌عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند.
بینایی از راه اندازی نخستین خانه سازمان‌های مردم ‌نهاد کشور در سمنان خبر داد و گفت: به عنوان اولین استان در کشور خانه سازمانهای مردم نهاد را در استان تشکیل دادیم که به عنوان اتحادیه یا سندیکای سازمانهای مردم نهاد ایفای نقش می‌کنند و این مجموعه مطالبات سمن ها را پیگیری کرده و استانداری و سمن ها را برای خروجی بهتر امور اقدام نمایند.
وی با اشاره به اقدامات سازمان های مردم نهاد در 2 سال گذشته، اظهار کرد: 20 جلسه، 80 مصوبه، 15 درخواست تأسیس سمن، برگزاری چهار دوره آموزشی، صدور 10 پروانه فعالیت از جمله عملکرد سازمانهای مردم نهاد در این 2 سال بوده است.
به گزارش ایرنا، سازمان‌های مردم‌نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگونی فعالیت می‌کنند و معمولاً در جهت پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی اعضا در حرکت هستند. تعداد این قبیل سازمان‌ها بسیار زیاد است و اهداف آنها طیف وسیعی از موقعیت‌های سیاسی و فلسفی را در بر می‌گیرد.
شورای هماهنگی سازمانهای مردم نهاد استان سمنان با تشکیل اولین مجمع عمومی موسس سازمانهای مردم نهاد استان در روز 18 خردادماه 93 (روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان) در استانداری سمنان و با هدف توانمندسازی سمن های استان و پیگیری مسائل و مشکلات آنها پا به عرصه فعالیت اجتماعی نهاد.
7470/6026
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.