محمد طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، از کمبود منابع آب آشامیدنی در 2 شهرستان سمنان و شاهرود خبر داد و افزود: در شهرستان شاهرود 200 لیتر برثانیه و در شهرستان سمنان 150 لیتر بر ثانیه کمبود منابع آب آشامیدنی وجود دارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از نیاز آبی در شهرستان های سمنان و شاهرود از اجاره چاه های مراکز دانشگاهی تامین می شود و حفر هشت چاه جدید با اعتبار بیش از 15 میلیارد تومان برای رفع کمبود آب این مناطق استان برای سال 96 پیش بینی شده است.
طاهری، وضعیت تامین آب در دیگر شهرهای استان سمنان را مثبت عنوان کرد و گفت: 20 درصد صرفه جویی در مصرف و استفاده بهینه از آب می تواند در کوتاه مدت بخشی از مشکل کم آبی را در شهرستان های استان سمنان برطرف کند.
وی ادامه داد: افزایش تدریجی دما در فصل تابستان امسال، چالش کمبود آب در مناطق شهری استان را بیش از پیش نمایان کرده است و تمام سعی شرکت آب و فاضلاب شهری بر جلوگیری از قطعی آب است.
طاهری گفت: بخش قابل توجهی از مناطق شهری استان سمنان در ناحیه گرم و خشک قرار دارد و مدیریت مصرف برای جلوگیری از قطعی آب، از سوی مسوولان، صاحبان واحدهای صنعتی و کشاورزی و آحاد جامعه ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: در سال 95 در بیش از 18 کیلومتر از خطوط انتقال آب استان سمنان عملیات توسعه ای و 30 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه انجام شده است.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
شهرستان های سمنان و شاهرود بیش از 400 هزار نفر جمعیت دارند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.