محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در چهار سال گذشته خدمات ارزشمندی برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان برداشته شد و رونق روزافزون اقتصادی در استان نشان از مدیریت صحیح و برنامه ریزی های منسجم مدیران بوده است.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند دولت یازدهم در بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید ، اظهارداشت : اگر خدمات ارزشمند دولت یازدهم نبود شاید اکنون با رکود تورمی بیش از 90 درصد کشور دست و پنجه نرم می کرد.
وی تصریح کرد : بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی در 2 سال گذشته با بخش خصوصی در استان سمنان منعقد شد که این امر در کاهش نرخ بیکاری دراستان تاثیر شایانی داشته است.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: براساس بر آورد اولیه به ازای پرداخت یکصد میلیون ریال تسهیلات رونق تولید، برای یک نفر اشتغالزایی انجام می شود و در سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت و برای بیش از چهار هزار نفر فقط در سال 95 اشتغالزایی شد.
خباز اضافه کرد : دولت یازدهم اقدامات ارزشمندی را برای کاهش نرخ بیکاری در استان انجام داده است و باید آحاد جامعه قدردان زحمات این دولت خدمتگذار باشند.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد بوده است.
این استان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر کرد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.