سید محمدرضا هاشمی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سه طرح خیرساز دیگر شاهرود هم بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک طرح در مرحله بستن قرارداد برای آغاز کار است.
وی با اشاره به افزایش اعتبارات استان در سال جاری، یادآور شد: امسال اعتبارات شهرستان شاهرود از 24 میلیارد تومان پارسال ، به 52 میلیارد تومان افزایش یافته است.
معاون استاندار سمنان با تاکید بر پیگیری تکمیل مدرسه 9 کلاسه شهرک بهشتی شاهرود، بیان کرد: امسال دست کم 400 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این مدرسه پیش بینی می شود.
هاشمی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرک های حاشیه شهر، گفت: در محل هایی که مسکن مهر ساخته شده باید مدرسه و فضای آموزشی ایجاد شود تا در آینده با بحران رو به رو نشویم.
وی ادامه داد: بیش از 20 واحد سازمانی آموزش و پرورش هم که 18 سال بلاتکلیف مانده و محلی برای تجمع برخی بزهکاران و سبب نگرانی ساکنان منطقه شده بود، ساماندهی شد.
هاشمی گفت: این کارها در حالی انجام شد که دولت با مشکلات اعتباری زیادی روبرو بود.
وی ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی آموزش و پرورش برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و به رغم مشکلات تامین اعتبار ، با کمک خیران هیچ طرحی تعطیل نشد.
هاشمی تخصیص اعتبار برای آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری آینده نگر خواند و گفت: خیران مدرسه ساز هم با مشارکت در ساخت و ساز مرکزهای آموزشی ، برای خود باقیات صالحات برجای می گذارند.
وی بر نقش خانواده ها در پیشبرد امور آموزشی و تربینی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: خانواده و آموزش وپرورش در صورت هماهنگی می توانند نقش چشم گیر در رشد دانش آموزان داشته باشند.
معاون استاندار سمنان موفقیت های دانش آموزان شاهرودی در آزمون های سراسری را مرهون تلاش و کوشش آموزگاران و فرهنگیان این منطقه خواند و گفت: توجه به زیر ساخت ها و برنامه ریزی خوب برای هدایت تحصیلی دانش آموزان در کسب این موفقیت ها تاثیرگذار است.
امام جمعه شاهرود هم گفت: خیران می توانند علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی در پرورش و تربیت دانش آموزان نیز مشارکت کنند.
حجت الاسلام عباس امینی افزود: بنابر دستور دین ، انسان ها باید دیگرنگر باشند و این دیگرنگری گاه با بذل جان و آبرو و گاه با ایثار مال است.
وی یادآور شد: امام راحل (ره) هم در قبول قطعنامه 598 فرمودند که آبرویشان را با خدا معامله کردند.
امام جمعه شاهرود با بیان این که خیران مدرسه ساز مال خود را هدیه می کنند، افزود: مهم این است که ما از محور خود بیرون آمده و دیگران را هم ببینیم و خیران از این صنف هستند.
حجت الاسلام امینی با ذکر این که، توجه به آموز ش و پرورش باید همه جانبه باشد، ادامه داد: در کنار اولیاء و فرهنگیان ، رسانه ها،جامعه و سایر دستگاه ها نیز باید برای موفقیت این مجموعه تلاش کنند.
شهرستان شاهرود 26 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی دارد که در 170 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
/6167/7359 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.