غلامرضا کاتب روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : در روستاهای سنرد ، کهک ،بنکوه ،ناروهه ،شور قاضی و سعدآباد این شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 شاهد کاهش جمعیت بودیم که بعد از اطلاع از آمار دقیق جمعیت جلسه های متعددی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان برگزار شد.
وی اظهار داشت : نتایج بررسی ها بعد از اتخاذ برنامه ریزی های مدون از تعداد خانوارهای مناطق روستایی شهرستان نشان می دهد که نداشتن گازطبیعی یکی از عوامل مهاجرت این روستاهای کم تر برخوردار بوده است.
وی خاطرنشا کرد : براساس ارزیابی های انجام شده چهار روستای خالی از سکنه شهرستان گرمسار با افزایش رونق اقتصادی و حمایت های همه جانبه دولت تدبیر و امید از روستانشینان در این روستا ها اکنون 25 تا 50 خانوار زندگی می کنند.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : هم اکنون 95 درصد روستاهای شهرستان از نعمت گازطبیعی بهره مند هستند که با هماهنگی های انجام شده با شرکت گاز استان عملیات گازرسانی به بقیه روستاهای شهرستان تا پایان سال جاری اجرایی می شود.
وی با بیان این که تعدادی از واحدهای دام و طیور شهرستان گرمسار فاقد گازطبیعی هستند، خاطرنشان کرد : با هماهنگی های انجام شده عملیات انتقال لوله گاز به این واحدهای تولیدی در دست بررسی است.
کاتب تصریح کرد : تولیدات کشاورزی و دامپروری در امنیت غذایی جامعه از اهمیت قابل توجهی برخوردارند که باید با به روز رسانی سامانه بخش های کشاورزی ، دام و طیور قدم های اساسی برای افزایش رونق تولید و افزایش اشتغال برداریم.
وی ادامه داد : اکنون طرح انتقال گاز به پنج واحد دامی و طیور این شهرستان دردست اقدام است که با اجرای این طرح برای بیش از 50 نفر اشتغال زایی خواهد شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت : توجه به صنعت کشاورزی ، ایجاد فضای مناسب برای افزایش رفاه اجتماعی در مناطق محروم و روستانشین همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید بوده است.
شهرستان بیش از 75 هزار نفری گرمسار 56 روستا و بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.