علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت تامین نکردن آب بخش صنعت، در آینده این مساله می تواند برای صنعتگران سمنان مشکلات جدی ایجاد کند.
وی اظهارداشت: دست اندرکاران حوزه صنعت و آب استان باید با بهره گیری از فناوری نوین به ویژه جلوگیری از هدررفت آب باران های فصلی در این استان، نسبت به تقویت منابع آبی دست به کار شوند.
وی خاطرنشان کرد : بخشی از آب مورد نیاز در استان سمنان با انتقال آب دریای خزر و با بهره گیری مجدد پساب فاضلاب های شهری و صنعتی قابل تامین است.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در استان به دلیل وسعت، از لحاظ وجود زمین برای واگذاری به واحدهای تولیدی و تغییرکاربری با هدف راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی، مشکلی وجود ندارد و این قابلیت مثبت می تواند در کنار برنامه ریزی بلندمدت برای تامین آب و رفع مشکل نقدینگی واحدها، توسعه صنعتی را به همراه داشته باشد.
جمعه ای اضافه کرد :واقع شدن استان سمنان در مسیر ارتباطی غربی- شرقی کشور و همسایگی با 6 استان شمالی و مرکزی و به ویژه همجواری با مرکز کشور، نقطه قوتی برای این استان است که با برطرف کردن مشکلات زیرساختی و حمل و نقل، رونق کسب و کار ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان سمنان نیازمند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم و تمایل برای ورود سرمایه گذاری خارجی به این استان به دلیل بهره مندی از منابع طبیعی و معادن انبوه، وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از 90 درصد نمک کشور در استان سمنان تولید می شود که افزایش کارخانه های تولید این محصول می تواند در افزایش اشتغال جوانان تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: آهن و مس از مهم ترین ظرفیت های معدنی استان است که می توان با برنامه ریزی هدفمند، سمنان را به یکی از قطب های تولید و استخراج فولاد در کشور تبدیل کرد.
وی با اشاره به این که برخی واحدهای تولیدی مشکلات متعدد برای ادامه فعالیت دارند، یادآور شد : تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان دیگر امکان افزایش تولید و جذب بازار جدید ندارند که با استفاده از فناوری جدید و تغییرکاربری، می توان واحد تولید جدیدی را جایگزین آن ها کرد.
حدود یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 600 واحد به دلایل مشکلات متعدد غیرفعال است و بقیه واحدها با میانگین بهره وری متوسط 37 درصد کار می کنند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.