به گزارش ایرنا، محمد مهدی فاتح دوشنبه در هشتمین گردهمایی مدیران و معاونان ورزش منطقه 9 دانشگاه های کشور،با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی در ورزش، افزود: باید به سمت ساخت وسایل و تجهیزات ورزشی و برگزاری کلاس هایی که تنوع بخشی در ورزش همگانی و قهرمانی را توسعه می دهد حرکت کرد.
وی با بیان اینکه طبق تعریف یونسکو، یک دانشگاه کارآفرین باید تولید مهارت کند، اضافه کرد: دانشگاه های نسل اول و دوم نمی توانستند با بازار کار ارتباط برقرار کنند و به ویژه دانشگاه هایی که در دولت های قبل بی رویه توسعه پیدا کردند.
ریس دانشگاه صنعتی شاهرود ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش خصوصی،نبود استخدام در بخش دولتی و سیاست ها و قوانین نادرست را از عوامل گسترش بیکاری در جامعه دانست و گفت: مدرک گرایی در جامعه ، دانشگاه را به جای تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی به سمت تولید مدرک هدایت کرده و به همین دلیل دانشجو در بازار کار مهارت لازم را ندارد.
فاتح از بیکاری به عنوان یک بحران اجتماعی یاد کرد و افزود: چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور داریم و سالی 900 هزار تن از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند اما بیش از 25 درصد از دانش آموخته ها بیکار هستند.
وی همچنین با اشاره به توانمندی های دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: این دانشگاه در سال 94 دوباره صنعتی شد و اکنون به همراه 43 دانشگاه دیگر کشور در جمع موثرترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.
فاتح با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در سطح آمایش دانشگاه تخصصی قرار دارد، افزود: بر اساس میزان مقالات و فعالیت های علمی،این دانشگاه در سال 95 موفق به دریافت رتبه پنجم در بین دانشگاه های صنعتی کشور شد.
دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 52 تاسیس شده و هم اکنون دارای 11 هزار دانشجو، 258 کارمندو 312 عضو هیات علمی است.
در سال گذشته 71 مقاله و 121 طرح تحقیقاتی توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه به ثبت رسیده است.
دانشگاه صنعتی شاهرود با وسعت 200 هکتار در چهار پردیس مرکزی، صنعت و فناوری های نوین، کشاورزی و معدن گسترده شده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.