غلامرضا کاتب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اجرای این طرح را در کاهش مهاجرت از روستا به شهر را بسیار موثر دانست و افزود :اکنون بیش از سه هزار خانوار شهرستان گرمسار با چالش بحران آب مواجه هستند که لازم است برای رفع این چالش قدم های موثری از سوی دولتمردان برداشته شود.
وی با اشاره به بهره برداری از سه طرح آبرسانی در گرمسار در سال 95 ، اظهارداشت : برای اجرای این طرح ها 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
وی خاطرنشان کرد : مسوولان دستگاه های اجرایی استان برای شناسایی کمبودها باید به مناطق روستایی سرکشی کنند چرا که چالش کمبود آب می تواند به فرار جمعیتی در سمنان منجر شود.
وی با اشاره به طرح آبرسانی مناطق رامه شهرستان آرادان در سال گذشته ، تصریح کرد: این طرح دارای 2 مرحله است و با بهره برداری این مهم، بخش قابل توجهی از مشکلات فرار جمعیتی گرمسار کاهش یافت.
وی در بخش دیگری در رابطه به راه اندازی بخش تصویر برداری و مرکز ام، آر، ای بیمارستان گرمسار در سال جاری اشاره و اضافه کرد : دستور تقویت تجهیزات بیمارستان معتمدی و امام رضا (ع) گرمسار و ایوان کی از وزیر بهداشت و درمان اخذ شده و واحد پلی کلینیک بیمارستان قدیم گرمسار در سال 96 به بهره برداری می رسد.
کاتب با بیان این که مجوز درمانگاه تامین اجتماعی شهر ایوانکی و مجوزهای جذب نیرو آن دریافت شده است، گفت : در راستای افزایش ظرفیت مراکز درمانی گرمسار، مجوز تخصصی شدن درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی این شهرستان نیز از وزارت تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی دریافت شد.
وی از سرعت قابل توجه در اجرای انتقال آب آشامیدنی گرمسار و سد نمرود خبر داد و افزود : پیمانکار طرح برای امور نقشه برداری در حال فعالیت است و این مصوبه قانونی است و ما برای تحقق قوانین درکشور با هیچ کس تعارف نداریم.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های این شهرستان ها در امر به دوش کشیدن بخشی از بار پایتخت، گفت: این شهرستان ها به دلیل نزدیک بودن به تهران و حضور صنایع قوی می تواند مقصد و مامنی برای ساکنان و سرمایه گذاران در تهران باشد.
کاتب درباره انتقادات مطرح شده درباره طرح متروی تهران - گرمسار یادآور شد : با عملیاتی شدن اتصال خط قطار حومه ای گرمسار - تهران به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی استان برطرف شده است.
وی از افتتاح آزمایشی یک کارخانه باتری سازی با حضور متخصصانی از کشور چین خبر داد و گفت : این واحد تولیدی، به صورت رسمی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
شهرستان گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
7339/6026/ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.