سید حسن میرفانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه پارسال شاهرود در میان شهرهای با جمعیت کم تر از 200 هزار نفر، شهر هوشمند برتر شد، افزود: در این طرح 270 دوربین نظارتی و ترافیکی در 65 نقطه از شهر نصب می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 17 میلیارد ریال برای انجام این پروژه هزینه شده، اضافه کرد: در گام نخست، در 12 نقطه از شهر، دوربین نصب می شود.
شهردار شاهرود همچنین درباره آخرین کارهای انجام شده توسط شهرداری، بیان کرد: بازی فکری طناب و تور مدل 2017 برای نخستین بار درکشور در شاهرود نصب شد.
میرفانی اعتبار مورد نیاز برای خرید و نصب این بازی را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 20 پارک و بوستان محلی سطح شهر هم به وسایل بازی پلی اتیلن تجهیز شدند.
وی همچنین با اشاره به صدور رای قطعی واگذاری ملک البرز شرقی به شهرداری شاهرود، گفت: بر این اساس، اداره های تامین اجتماعی سمنان و دامغان باید نسبت به رفع توقیف سندهای این ملک اقدام کرده و کارکنان شرکت زغالسنگ البرز شرقی هم ساختمان ها را تخلیه کنند.
شهردار شاهرود به خدمات انجام شده در سطح شهر هم اشاره کرد و افزود: در طول چهار سال گذشته تقسیم عادلانه امکانات شهرداری در تمام سطح شهر در دستور کار قرار گرفته بود.
میرفانی ادامه داد: 2 کمپ زایر و الغدیر توسط شهرداری در 2 ورودی شمالی و جنوبی شهر ایجاد شد و در کنار آن بوستان شفا نیز در بخش شرقی شهر، در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: شهرداری با کاشت درخت در زمین این بوستان، علاوه بر ایجاد فضای سبز در مقابل بیمارستان امام حسین (ع) که مورد استفاده شهروندان و همراهان بیماران قرار می گیرد، از تصرف آن توسط عده ای جلوگیری کرد.
شهردار شاهرود با اشاره به ساخت 15 بوستان در طول چهارسال گذشته در شهرک های سطح شهر، بیان کرد: در هر نقطه از شهر که زمینی رها شده و نخاله ها در آن جمع شده بود، اسفالت شده و وسایل بازی فوتبال توسط شهرداری در اختیار ساکنان آن محل قرار داده شد.
میرفانی همچنین به جداسازی آب شرب و خام در شهرداری اشاره کرد و گفت: در سال های میانی دهه 80، 30 میلیارد ریال اعتبار برای این جداسازی درنظر گرفته شده اما برای طرح دیگری در شهر هزینه شده بود که البته اجرای آن طرح هم یکی از نیازهای شهر بود.
میرفانی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح با توجه به کمبود منابع آبی در شاهرود، بیان کرد: این پروژه از سال 72 آغاز شده و تا سال 93، 30 کیلومتر لوله گذاری شده بود اما از سال 93 تاکنون 350کیلومتر لوله گذاری توسط شهرداری انجام شده است.
وی اعتبار هزینه شده در این طرح را 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 60 انشعاب آب شرب از آبیاری فضای سبز سطح شهر قطع شده است.
میرفانی پروژه ' باغ ایرانی' در بوستان آبشار شاهرود را هم فرصتی برای جذب گردشگر بیشتر دانست و گفت: این طرح با اعتبار 30 میلیارد ریال تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی به ایجاد باغ مثمر توسط شهرداری هم اشاره داشت و افزود: مزرعه 30 هکتاری گل محمدی امسال به صورت نمونه به گلاب گیری رسید و ادامه اجرای طرح برای کاشت 30 هکتار دیگر به شرکت توسعه و عمران واگذار شده است.
میرفانی به رفع مشکل روشنایی پارک ها به عنوان یکی از تقاضاهای مردمی هم اشاره کرد و افزود: 40 پایه چراغ امپراطوری با اعتبار پنج میلیارد ریال خریداری و در خیابان های ورودی شهر نصب شده است.
شهر شاهرود بر اساس سرشماری سال 95، بیش از 170 هزار نفر جمعیت دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.