فرزاد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 15 میلیارد تومان اعتباری که برای تکمیل و ساخت طرح های ورزشی استان سمنان در سال 96 در نظر گرفته شده است، هشت میلیارد تومان از محل قانون اختصاص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و بقیه از محل اعتبار ملی و استانی تامین می‌شود که به زودی اختصاص پیدا می کند و 15 میلیارد تومان برای تکمیل و به بهره برداری رساندن طرح های ورزشی سال 97 در نظر گرفته شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: در یک سال آینده سالن رشته ورزشی باستانی در شهرستان شاهرود و زمین چمن بوستان مغان به بهره برداری می رسد.
فتاحی، به ساخت سالن ورزشی دیباج با اعتبار 550 میلیون تومان و سالن باستانی دامغان با اعتبار 617 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: استخر شنای بیارجمند با یک میلیارد و 400 میلیون تومان و تکمیل و بهسازی سالن ورزشی شهید باهنر گرمسار با اعتبار 265 میلیون تومان از برنامه‌های اجرایی ورزشی استان سمنان است.
وی اضافه کرد: با تکمیل ورزشخانه باستانی شهرستان مهدیشهر و سالن ورزشی مجموعه انقلاب دامغان، این مجموعه های ورزشی تا پایان سال 96 آغاز به کار می کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان، به ورزشخانه باستانی در مرحله احداث شهرستان گرمسار که در سال 96 به بهره برداری می رسد اشاره و خاطرنشان کرد: تا پایان امسال سالن اسکواش شهرستان سمنان، سالن ورزشی بانوان درجزین و حسین آباد کالپوش تکمیل خواهد شد.
وی یاد آور شد: احداث خانه جوان شهرستان سمنان با اعتبار 900 میلیون تومان و در سه شهرستان گرمسار، شاهرود و دامغان هر کدام با اعتبار 330 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.
فتاحی، به ساخت استادیوم پنج هزار نفری شهرستان گرمسار و افتتاح مرحله اول آن تا شهریور 96 اشاره کرد و یاد آور شد: عملیات تکمیل استادیوم 15 هزار نفری شهرستان شاهرود و پنج هزار نفری شهرستان دامغان که جزء طرح های ملی است به پیمانکار واگذار شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: تمام هدف دولت تدبیر و امید مدیریت و ایجاد توازن در طرح های ورزشی در تمام نقاط مختلف استان شامل مناطق شهری و روستایی و مرتفع کردن نیازهای ورزشی جوانان است که ایجاد 50 خانه ورزش روستایی در استان سمنان تا پایان سال 96 به همین منظور در دستور کار قرار دارد.
37 هزار و 404 ورزشکارسازمان یافته در استان سمنان وجود دارد و در دولت تدبیر امید 21 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.