حسن ارگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهمیرزاد به دلیل برخورداری از جاذبه ها و چشم انداز طبیعی ، ظرفیت حضور گردشگران در فصل های مختلف سال را دارد، اما برای جذب گردشگران توجه به زیرساخت ها و نوسازی آن ضروری است.
وی اظهار داشت : نیمی از 23 روستای اطراف شهمیرزاد گاز طبیعی ندارند و یکی از معیارهای جذب گردشگری، تکمیل این گونه زیرساخت‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: پیست اسکی چاشم، روستاهای نمونه گردشگری ملاده، هیکو و ده صوفیان از ظرفیت های گردشگری شهمیرزاد است که می توان با نوسازی و بازسازی زیرساخت ها حتی برای روزهای برفی و سرد سال شاهد گردشگر در این منطقه باشیم.
فرماندار مهدیشهر تصریح کرد : جذب گردشگر فقط مختص به یک دوره زمانی از سال نیست، می توان با برنامه ریزی بلند مدت در هر چهار فصل شاهد حضور مسافران از نقاط گوناگون کشور در استان سمنان باشیم.
ارگی یادآور شد : یکی از راه های رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور توجه به صنعت گردشگری است که در سه سال گذشته شاهد اقدامات خوبی از سوی دولت تدبیر و امید در این راستا بوده ایم.
وی ادامه داد: بیش از 30 درصد از معابر و جاده های روستایی شهمیرزاد فاقد آسفالت است که باید برای جذب گردشگر به بازسازی این راه های‌ مواصلاتی در کمترین زمان ، اقدام شود.
به گفته وی، تعداد قابل توجهی از مسافران برای عزیمت به شهرهای شمالی کشور، راه های مواصلاتی استان سمنان را انتخاب می کنند، شایسته نیست اسکان این مسافران در مساجد و توفقگاه های موقت انجام شود و از این مکان ها برای استراحت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ساخت چهار هتل در شهمیرزاد با همکاری دولت و بخش خصوصی در دستور کار فرمانداری شهرستان مهدیشهر قرار گرفت، بیان داشت: با برنامه ریزی های منسجم و تخصیص اعتبار تا پایان سال 97 یکی از این هتل ها به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که برای ساخت هتل های چند ستاره و با کیفیت بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و ارایه تسهیلات از سوی دولت، بخش قابل توجهی از منابع مالی ساخت این هتل ها در آینده ای نزدیک تامین می شود.
بخش شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در 24 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و بهار و تابستان میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف کشور و شهرهای اطراف است.
شهمیرزاد که از سال 1386 شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده، در ارتفاع بیش از یکهزار و 900 متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل ییلاقی بودن و قرارداشتن در مسیر استانهای سمنان و مازندران، پذیرای گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است.
گردو و آلو دو محصول بنام و اصلی شهمیرزاد است و وجود خانه‌باغ ها در نقاط مختلف شهمیرزاد باعث جذابیت این شهر برای اسکان در تعطیلات شده است.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.