محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از رویکردهای جدید این استانداری اجرای طرح توانمندسازی روستائیان در دهستان های هدف با آموزش رشته های فنی، خدمات کشاورزی و صنایع دستی براساس ظرفیت های هر روستاست.
وی اظهارداشت : مرکز آموزش فنی حرفه ای استان سمنان با توجه به آماده شدن طرح های تدوین شده توسط دستگاه مجری آماده افزایش خدمات رسانی به روستاییان است.
وی اضافه کرد: سمنان در کشور به عنوان قطب اجرای برنامه های اینترنتی و الکترونیکی است و از سال گذشته تا کنون بیش از 90درصد مناطق روستایی استان به سامانه ارتباطی به روز مجهز شدند.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب در خصوص توسعه مناطق روستایی، زیرساخت لازم برای افزایش اشتغال در مناطق روستایی فراهم است.
خباز با بیان این که هر آنچه اشتغالزایی بیشتری در حوزه روستایی حاصل شود، به همان میزان مهاجرت از این مناطق کاهش می یابد ،گفت: تقویت و ارتقا زیرساخت ها و امکانات در مناطق روستایی، نقش بسزایی در پیشگیری از مهاجرت های بی رویه از روستاها به مناطق شهری ایفا می کند.
استاندار سمنان ادامه داد : یکی از اولویت های اساسی مسوولان دستگاه های اجرایی در سمنان به توسعه جوامع روستایی معطوف است و در این ارتباط تمهیدات ویژه ای تعریف و طراحی شده است.
وی تصریح کرد : موضوع رونق در روستاها با جدیت پیگیری می شود، زیرا هر آنچه در بخش های روستایی آبادانی بیشتری حاکم شود، به همان میزان ضریب موفقیت در تحقق اهداف مورد نظر افزایش خواهد یافت.
استاندار سمنان اضافه کرد:توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی 2 دستورکار اصلی در عرصه روستایی به شمار می رود و به نظر می رسد در صورت حصول اهداف مورد نظر در بخش های مورد اشاره، رونق و توسعه هر چه بیشتری در روستاهای استان حاصل می شود.
استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده برای توسعه در دستور کار قرار دارد.
7339/6026/ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.