داریوش طاهری چهار شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیکاری همواره یکی از دغدغه های مدیران دستگاه های اجرایی بوده ، به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 96 را اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند تا این موضوع جدی تر از قبل دنبال شود.
وی اظهارداشت: کاهش نرخ بیکاری نباید تنها به صورت شعار مطرح باشد، باید تدابیر ارزشمند و عملیاتی برای رفع این چالش بزرگ در کشور اتخاذ شود.
طاهری با بیان این که برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور و افزایش رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت هایی هستیم ، گفت: برقراری ارتباط تنگاتنگ با کشورهای جهان و اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی می تواند چالش بیکاری در کشور را برطرف کند.
فرماندار گرمسار با بیان اینکه، برجام فرصتی ارزشمند برای رونق کسب وکار به وجود آورد،گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح آمیز هسته ای حاصل تلاش های شبانه روزی دستگاه دیپلماسی کشور است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته برنامه های ارزشمندی از سوی دولت یازدهم برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید اجرا شد و انتظار می رود امسال هم بخش قابل توجهی ازاین مشکلات برطرف شود.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت و حدود یکهزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت دارد.
استان سمنان پارسال وفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شد که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.