محمد حسین فیروزجائیان چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا،افزود : بر اساس اطلاعات بدست آمده از سامانه های ITS ، میانگین میزان تردد در بزرگراه امام رضا (ع) در روزهای چهارم و پنجم تیرماه به تعداد 690 وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است .
وی با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل برای خدمات رسانی به مسافران گفت: مدیریت ترافیک، شناسایی وقایع ترافیکی و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، سامانه های ترددشماری و دیگر سامانه های هوشمند امکانپذیر است.
وی گفت: به منظور افزایش ایمنی رفت و آمد به ویژه در ایام پرتردد ، تمامی محورهای مواصلاتی استان با سامانه های هوشمند حمل و نقل کنترل می شود.
فیروزجائیان با بیان اینکه، سامانه های اطلاع رسانی در مرکز مدیریت راه های کشور و شعب مراکز استان ها راه اندازی شده، تصریح کرد: هموطنان می توانند برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات جاده ها، به سامانه WWW.141.IR مراجعه کنند.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد، تصریح کرد: مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد.
فیروزجائیان اضافه کرد: استفاده از سامانه های حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر و روانسازی جریان ترافیک می شود.
وی با بیان این که بیش از 60 درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است ،افزود : برنامه ریزی و مدیریت سفر ، استفاده بهینه مسافران از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرهای مسیر سفر ، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی درمسیر راه های استان ، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه ای بعد از هر2 ساعت رانندگی ، از راهکارهای سودمند در کاهش تصادف به شمار می آید.
وی افزود: سامانه جامع141 با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راه ها، در خدمت مردم بوده و مخاطبان وکاربران سامانه از سراسر کشور با تماس تلفنی می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده ها ، محدودیت های تردد درمحورها، مسافت های بهینه بین شهری ومناسب ترین مسیر را انتخاب کنند.
سالانه بیش از 20 میلیون نفر از محورهای مواصلاتی استان سمنان تردد می کنند.
7339/6167خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.