عباسعلی اکبری روزچهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: پارسال پنج هزار و 550 فقره پرونده به دادسرا و دادگاه ها و یک هزار و 124پرونده به شوراهای حل اختلاف میامی وارد شده است.
اکبری با اشاره به افزایش 22درصدی ورودی پرونده های سال 95 نسبت به سال ماقبل آن، گفت: این در حالی است که ورودی پرونده ها در سه ماه نخست سال جاری 10درصدکاهش داشته است.
وی گفت: برای کاهش هرچه بیشتر پرونده های قضایی باید کارهای فرهنگی افزایش یابد .
رییس دادگستری شهرستان میامی بااشاره به وجود 11شعبه حل اختلاف درسطح شهرستان تصریح کرد :درشهرستان میامی 10حوزه روستایی ویک حوزه شهری شورای حل اختلاف فعالیت دارند که پارسال 36 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف میامی منجر به سازش شد.
اکبری یادآور شد: بیشترین پرونده های قضایی مربوط به برداشت غیر مجاز از سد کالپوش، حفرچاه های غیرمجاز و رانندگی بدون گواهینامه بوده است.
رئیس دادگستری شهرستان میامی درباره میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها افزود: میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی درشهرستان میامی 36روزکاری است ودرصورت کاهش ورودی پرونده های قضایی این مدت به33روزکاهش خواهد یافت.
وی راه اندازی سامانه ثنا را گام موثری دربهبود خدمات دستگاه قضایی به مردم خواند و گفت: در روزهای انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری 2 فقره پرونده تخلف تشکیل شد.
رییس دادگستری میامی گفت: تخلف های انجام شده جزیی بود و منجربه صدور قرار منع تعقیب شد.
اکبری در مورد پرونده های طلاق اظهارکرد: با توجه به اقلیم هر منطقه ورودی پرونده‌ها به دادگستری متفاوت است، در شهر میامی سرقت و تصادف و همچنین در مناطق روستایی سرقت احشام بیشترین فراوانی را دارد اما درمجموع طلاق یکی از معضلات اساسی در میامی است که همه‌ساله به علت افزایش بیکاری، اعتیاد، بی‌اخلاقی و خیانت زوج‌ها رو به افزایش می باشد.
وی بااشاره به سیاست قوه قضائیه بر پیشگیری از وقوع جرم، خاطرنشان کرد: هرسال نشست‌های مختلفی با سازمان بیمه، راه و ترابری، پلیس‌راه و فرمانداری برای کاهش تصادفات برگزار می‌شود تا بتوانیم از میزان جرائم بکاهیم واز سوی دیگر آموزش مسائل خانواده از بروز بسیاری معضلات جلوگیری می کند که متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل شده است .
رئیس دادگستری شهرستان میامی با تاکید بر اهمیت آموزش برای پیشگیری ازوقوع جرم، بیان کرد:با آموزش های صحیح و اصولی درمسائل خانوادگی، وظایف زوج ها، حقوق شهروندی و مسائل زناشویی درسطح جامعه دست یابی به این مهم امکان پذیر است.
اکبری درباره برنامه های دادگستری میامی برای جلوگیری از وقوع جرم در حوزه املاک و اراضی تصریح کرد: در حوزه املاک و تعرض به زمین های شخصی و ملی کارهایی مانند حفظ منابع آبی، سنددار کردن اراضی کشاورزی ، با دستگاه‌های اجرایی هماهنگی انجام شده ، اما با عزم مردمی توفیق های بیشتری به دست خواهد آمد.
وی با بیان این که تعداد زندانیان میامی از100 تن به 40 زندانی کاهش‌یافته، ادامه داد: پارسال در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، میامی توانست مقام اول استان سمنان را به خود اختصاص دهد و به‌عنوان نماینده استان سمنان در اجلاسیه ملی دستگاه قضا حضور یابد.
رئیس دادگستری شهرستان میامی با بیان این که هیچ زندانی مربوط به تصادفات درمیامی وجود ندارد ، افزود: با اصلاح قانون بیمه واجباری شدن بیمه شخص ثالث ، امروز شاهد زندانی شدن مردم به خاطر تصادفات جاده ای نمی باشیم.
وی بااشاره به راه اندازی اداره راهنمائی ورانندگی درمیامی گفت :کمسیون ماده پنج قانون راهنمایی ورانندگی درمیامی راه اندازی شده است وافرادی که اعتراضی نسبت به جریمه های خودور خود دارد می تواند به این دادسرا وپلیس راهور مراجعه نمایند.
شهرستان میامی بابیش از40 هزارتن جمعیت درشرق استان سمنان واقع می باشد.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.