اسماعیل غنیان دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود : با راه اندازی شمار زیادی از تعاونی ها در دولت تدبیر و امید، برای 2 هزار و 742 تن در استان سمنان شغل فراهم شد.
غنیان ارزآوری تعاونی های استان سمنان در دولت یازدهم را بیش از 35 هزار دلار برآورد کرد و گفت : بیش از 594 میلیارد ریال تسهیلات برای تاسیس تعاونی هادر استان سمنان پرداخت شده است.
غنیان اشتغال نیروهای متخصص ، تجمیع سرمایه های کوچک و بزرگ و افزایش تولید و سرمایه گذاری در کشور را از اهداف تاسیس تعاونی ها برشمرد و افزود : شهرستان های دامغان و شاهرود در استان بیشترین تعاونی های کشاورزی و صنعتی را دارند.
وی اظهار داشت: توجه به دیدگاه های فرهنگی و آداب و رسوم می تواند در افزایش تعاونی های روستایی و کشاورزی استان سمنان تاثیر گذار باشد.
غنیان با بیان این که بیش از 140 تعاونی بانوان در استان سمنان فعالیت دارند، تصریح کرد : 21 تعاونی در استان سمنان به صورت دانش بنیان اداره می شود.
مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان سمنان 150 هزار نفرهستند که ازاین تعداد 111هزارنفر کارگر هستند.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان سمنان در سال گذشته هشت درصد بوده است که انتظار می رود در سال جاری با اجرای برنامه های منسجم وحمایت از بخش های تولیدی و صنعتی این رقم کاهش یابد.
غنیان با بیان این که یک هزارو 792 واحد صنعتی و معدنی در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: 621 واحد به خاطر مشکلات گوناگون غیر فعال هستند.
غنیان تاکید کرد: مهم ترین چالش کارگران استان مشکلات مالی کارفرما ها و نداشتن امنیت شغلی است که با ایجاد مساعدت های مالی و تسهیلات بانکی با سود کم ، می توان امنیت شغلی کارگران را برطرف کرد.
غنیان بیان داشت: اولویت کاری این ادره کل حفظ اشتغال موجود، توسعه وبکار گیری دوباره واحد های تعطیل و نیمه تعطیل وایجاد واحد های جدید صنعتی و تولیدی برای افزایش اشتغال است.
بیش از 99 هزار و 600 تعاونی در سراسر کشور وجود دارد که زمینه اشتغال برای بیش از یک میلیون و 647 هزار نفر ایجاد شده است.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.