به گزارش ایرنا، احمد همتی روز دوشنبه در سخنرانی پیش از اقامه نماز عید سعید فطر در مصلای سمنان، گفت: انتخابات با وجود رقابت بین نامزدها و طرفدارانشان با حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم همراه بود و هیچ مشکلی پیش نیامد و همه هم نتیجه پذیرفتند و این تجلی فرمایش رهبری بود که فرمودند جمعه باید جشن شادی باشد و این را پس از انتخابات فهمیدیم که جشن شادی و عید وحدت بود.
وی با تاکید بر اینکه تخریب چهره های مسوول در کشور به هیچ عنوان نمی تواند برای جامعه اسلامی روش درست باشد، گفت: در کشور طرفداران دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری کنار هم بودند هیچ مشکلی پیش نیامد ، بعد از انتخابات باید همین رویه را پیش بگیریم و جایی که لازم است نقد منصفانه داشته باشیم و این با تخریب مغرضانه منافات دارد، تخریب شخصیت ها و افراد هیچ گاه نتیجه نداده و این در طول تاریخ ثابت شده است.
همتی یادآور شد: مساجد و نماز جمعه باید محور وحدت باشند، آن محدود مساجدی که در آنها پرونده سازی و دروغ است باید مطابق با ایده مردم اصلاح شود و راه خود را اصلاح کنند.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث تروریستی تهران، گفت: دشمنان نشان دادند که در این کشور با هیچ کس تعارف ندارند و ددمنشانه ترین روش را برای مردم و شیعیان به کار بردند و نشان دادند به خدا، انسانیت، پیامبر(ص) و هیچ کس اعتقادی ندارند، آنهایی که از این مثلث شوم حمایت می کنند نیز از همین دسته هستند و ما باید وحدت و یک محور داشته باشیم و با آگاهی و درایت این مسیر را ادامه دهیم.
همتی با اشاره به معیار دفاع در زمان کنونی، گفت: ما در این زمان باید در بالاترین سطح پاسخ تجاوزگری دشمن را بدهیم و باید با استعانت از خداوند تجهیزات دفاعی خود را در بالاترین سطح حفظ شود، پشتوانه نظام مردم هستند و این را‌‌‌‌ باید قدر بدانیم، نباید کسی مدعی شود که اگر من نباشم چنان و چنان می شود، پشتوانه مردمی اصل است، دفاع اخیر از کشور دفاع همه ملت ایران است و امیدواریم وحدت به صورت عملی در کشور ما نهادینه شود.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، مجلس شورای اسلامی بر برنامه ششم که یک سال تاخیر داشت متمرکز شد و با تلاش 6 ماهه مضاعف، این برنامه ارایه شد، خاطرنشان کرد: بعد از آن بودجه سال 96 بود و بنده در کمیسیون تلفیق بودجه از بودجه مرکز استان دفاع کردم و بودجه خوبی را داشتیم.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی عدالتی در بودجه استان سمنان دیده می شود که مربوط به سنوات قبل است و امسال نبوده است و به طور قطع حق مردم اعاده خواهد شد و در سال های بعدی نیز به تعادل خواهد رسید.
وی گفت: مراحل نهایی آمایش سرزمین استان سمنان نیز در حال انجام است و سمنان به عنوان قطب اساسی برای توسعه و رشد در نظر گرفته شده است، در بخش هایی مانند آب، گردشگری، فرودگاه، چهار راه راهبردی، قطار حومه ای، قطار برقی، راه، حمل و نقل و ریل، صنایع و منطقه ویژه اقتصادی اقداماتی انجام شده و در حال انجام است.
وی، با بیان اینکه عید بندگان صالح خدا و مخلص خدا و رسیدن به سر چشمه زلال تقوا را به همه نمازگزارن تبریک می گویم، گفت: یکی از جلوه های تقوا وحدت است، مانند کسانی نباشیم که بعد اینکه بیّنات خدا بر آنان آشکار شد و به وحدت رسیدند دوباره به تفرقه دست بزند.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: عید طبیعت، عید حکومت، عید وحدت در انتخابات و هم اکنون عید عبادت را در چهار ماهه پیش داشتیم، این اعیاد مطالبی را به ما گوش زد می کند که باید به آن توجه و از کنار آنان به سادگی عبور نکنیم.
نماز عید سعید فطر در 19 نقطه استان سمنان امروز اقامه شد و در سمنان این نماز به امامت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه در مصلای سمنان اقامه شد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.