به گزارش ایرنا، حسین رجبی صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری شاهرود، افزود: رفع تصرف از اراضی ملی در راستای اجرای ماده 38 آیین نامه اجرایی قانون زمین شهری و بدون تشکیل هیچ پرونده ای برای شخص یا اشخاصی، انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه اگر پرونده ای تشکیل می شد، حدود 100 متخلف راهی زندان می شدند، بیان کرد: بانک اطلاعاتی متصرفان اراضی ملی در شهرستان تشکیل شده و این افراد شناسایی شده اند.
دادستان شاهرود بخشی از این تخلفات را متوجه مشاوران املاک دانست و گفت: حدود 50 مشاور املاک در شهرستان به صورت غیرمجاز فعالیت می کردند اما اکنون ساماندهی شده و مورد بازدید قرار می گیرند.
رجبی درباره کارگروه بافت های فرسوده نیز گفت: 456 هکتار بافت فرسوده در شاهرود وجود دارد که 56 هکتار غیر قابل سکونت بوده و به جایگاهی برای استفاده معتادان بدل شده اند و باید نسبت به تخریب آنان اقدام شود.
وی در توضیح جرایم برتر شهرستان در سال گذشته نیز یادآور شد: سرقت، ضرب و جرح، مواد مخدر و تصادف به ترتیب بیشترین جرایم شهرستان را تشکیل می دهند.
رجبی همچنین با اشاره به تشکیل بیش از 890 پرونده درخصوص توهین و افترا، بیان کرد: 701 فقره پرونده نیز در زمینه تهدید در شهرستان تشکیل شده است.
وی کلاهبرداری و فروش مال غیر را در رده هفتم بیشترین جرایم در شاهرود برشمرد و افزود: 608 فقره پرونده درخصوص رانندگی بدون گواهی نامه و 432 فقره پرونده درباره خیانت در امانت هم در دستگاه قضایی شاهرود تشکیل شده است.
دادستان شاهرود با تاکید بر اهتمام مجموعه قضا بر پیشگیری از وقوع جرم بر اساس بند پنج اصل 156 قانون اساسی، بیان کرد: یکی از وظایف قوه قضاییه اقدام مناسب برای پیشگیری و به دنبال آن کاهش محکومیت کیفری برای شهروندان و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است.
رجبی به تشکیل کارگروه تصادفات فوتی و جرحی نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه تعداد پرونده های حوادث رشد چشمگیری داشته و دستگاه قضایی به دنبال کاهش این تعداد پرونده است.
وی از تشکیل قرارگاه های پیشگیری از وقوع جرم در مناطق و محلات شاهرود خبر داد و گفت: دادستانی شاهرود به دنبال تشکیل هسته های 10 نفره در محله ها برای کمک به پیشگیری از ارتکاب جرم است.
پارسال میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شاهرود از 41 روز در سال 94 به 39 روز کاهش یافت.
همچنین 776 فقره پرونده در واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادستانی شاهرود در سال های 94 و 95، منتهی به سازش شد.
همچنین پارسال هفت مورد ادم ربایی در این منطقه روی داده که ، سال ماقبل آن 36 مورد بوده است .
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.