به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز شنبه در سی و دومین نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: 39 روستای بالای 20 خانوار استان سمنان شامل 2 روستای سمنان، 10 روستای دامغان، 10 روستای شاهرود، پنج روستای میامی، پنج روستای گرمسار، سه روستای مهدیشهر، 2 روستای آرادان، و 2 روستای سرخه مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی می شوند.
وی بیان داشت: جمعیت 39 روستا منتخب به 17 هزار و 268 نفر می رسد که توسعه آنها با توجه به ظرفیت شان در دستور کار قرار دارد.
استاندار سمنان به توسعه سه دهستان استان اشاره کرد و گفت: توسعه مخابرات، پوشش اینترنتی و تکمیل راه در روستاها باید منجر به اشتغال و تولید روستائیان می‌شود.
خباز با اشاره تداوم برنامه دولت دکتر روحانی برای ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی با هدف افزایش چرخه رونق اقتصادی، بیان داشت: شرکت های دانش بنیان و فناور نیز برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از طریق سامانه بهین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: تمام شرکت های دانش بنیانی که تا کنون به هر دلیلی موفق به دریافت تسهیلات نشده و ثبت نام نکرده اند، با شناخت از میزان سود تسهیلات اقدام به ثبت نام کنند.
استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده برای توسعه در دستور کار قرار دارد.
در این نشست محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استانداری، سعید طاهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، احمد همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.