به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل استان سمنان، افزود: مهم ترین پرونده زمین‌خواری سال 95 مربوط به زمین 79 هکتاری در مهدی‌شهر بود که با ورود به موقع دستگاه قضایی، این اراضی نیز از فرد متجاوز بازپس‌گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: 39 هزار و 683 پرونده در سال 95 در دادسراهای استان سمنان تشکیل که از این تعداد 38 هزار و 893 فقره مختومه شد.
وی اضافه کرد: میانگین ورود پرونده به دادسراهای استان سمنان براساس موجودی جاری 130 فقره در روز است و براساس برآوردهای اولیه و سامانه های الکترونیکی، سرعت رسیدگی به این حجم پرونده در سال 96 افزایش می یابد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان طرح های مهمی را برای افزایش امنیت و نظم عمومی در جامعه برای سال 96 تدارک دیده است و برنامه ارتقای امنیت به نیروی انتظامی استان ابلاغ شد.
آسیابی با بیان این که قانون با هنجارشکنان و برگزاری مراسم قمه‌زنی در آیین های مذهبی به شدت برخورد می کند ، گفت: طرح برخورد با رانندگان متخلف و بی‌حجابی در اماکن عمومی از برنامه های مهم برای افزایش نظم عمومی است که در سال 96 اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکید رهبر انقلاب بر اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به بیکاری جوانان در کشور است و برای تحقق منویات ایشان باید همه مسوولان نظام به صحنه بیایند.
وی با اشاره به اینکه اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی برای همه دستگاه ها تدوین و ارسال شده است ، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری در کشور را از بین ببرد و با تدوین و تصویب قوانین معقول برای افزایش اشتغال در کشور گام بردارد.
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه هیچگونه پرونده فساد اقتصادی در استان وجود ندارد، گفت: شفافیت مالی در بین مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، مشوقی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در استان است.
11 حوزه قضایی در استان سمنان فعال است و با رفع مشکل اداری و برآورد هزینه های لازم، 2 حوزه دیگر در شهرستان سرخه و منطقه کالپوش به بهره برداری می رسد.
هفت شعبه دادگاه، 26 شعبه دادیاری، 9 شعبه بازپرسی، 14 شعبه کیفری و 18 شعبه دادگاه عمومی ،چهار شعبه خانواده و 2 شعبه انقلاب در استان فعال است.
6026/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.