داریوش طاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت یازدهم برای حمایت از بخش کشاورزی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، واگذاری اراضی کشاورزی و اراضی مشاعی را برای سال جاری در گرمسار اجرا می کند.
وی اظهارداشت : معافیت کارگاه های کوچک در بحث بیمه، ایجاد خط اعتباری برای محصولات راهبردی، پیگیری مصوبات لازم برای رفع موانع تولید، توسعه شهرک های گلخانه ای، پیگیری موضوع خشکسالی از جمله اصولی است که توجه به آن موجب توسعه اقتصادی و کشاورزی می شود.
وی خاطرنشان کرد : با فعالیت مجتمع های گلخانه ای در گرمسار و تکمیل کامل ظرفیت ها، سطح زیرکشت گلخانه ها در این شهرستان به حدود 300 هکتار رسیده است.
وی با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های مجمتع های گلخانه ای، اظهار داشت: ایجاد اشتغال، تولید، استفاده بهینه از منابع آب و خاک از اهداف اصلی مجتمع های گلخانه ای است.
وی تصریح کرد : در مجتمع گلخانه ای ایوانکی که زیر ساخت های آن با صرف بیش از 6 میلیارد ریال انجام شده است برای سه محصول سبزی و صیفی، قارچ و گیاهان دارویی ظرفیت تولید وجود دار .
فرماندار گرمسار با اشاره به سرمایه گذاری 270 میلیارد ریالی در شهرک صنعتی گرمسار برای کشت محصولات گلخانه ای ،گفت: این مجتمع در زمینی به وسعت 30 هکتار احداث شده که در مجموع 15 هکتار آن زیر کشت گیاهان دارویی، سبزی و صیفی و قارچ رفته است.
وی ادامه داد : سالانه بیش از 2 هزار تن قارچ و 15 هزار تن سبزی و صیفی در واحدهای گلخانه ای گرمسار تولید می شود.
طاهری اضافه کرد : تامین آب و افزایش واگذاری زمین برای راه اندازی واحدهای گلخانه ای از دغدغه های اساسی تولیدکنندگان در شهرستان گرمسار است.
وی بیان داشت : باید با افزایش تولید و راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولان کشاورزی برای کاهش هزینه های تولید گام برداشت.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.