حسن ارگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این شهرستان به نسبت دیگر شهرستان ها نوپاست و به یقین به امکانات بیشتری برای رفع مشکلات نیازمند است.
وی به محدودیت اسکان برخی دستگاه های اجرایی این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: در ابتدای سال 95 این وعده به مردم داده شد تا اعتبارات مهدیشهر افزایش یابد و این امر در 2 مرحله و در مجموع 260 درصد افزایش یافت.
وی با بیان این که اعتبارات بودجه امسال شهرستان 135 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود : اعتبارات همه دستگاه های اجرایی شهرستان امسال افزایش یافته اما درصد رشد برای همه دستگاه ها یکسان نیست و در برخی بخش ها نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری است.
فرماندار مهدیشهر خاطرنشان کرد : اعتبارات بخش های راه، آب، بهداشت و درمان، گردشگری، عشایری، دامپزشکی و برخی طرح های عمرانی نیمه کاره اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته شده است.
وی رشد اعتبارات امسال شهرستان مهدیشهر را حاصل تلاش همه و همدلی مسئولان ذکر کرد و گفت : یکی از شاخصه هایی که باعث رشد اعتبارات شهرستان شده، شاخص مناطق محروم بوده است.
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا از جذب اعتبارات ملی غافل نشوند و مدیران استانی از محل اعتبارات ملی، سهم شهرستان مهدیشهر را از کشور مطالبه کنند.
ارگی با اشاره به اظهارات مدیرکل نوسازی مدارس استان که 52 درصد مدارس شهرستان مهدیشهر تخریبی است در حالی که میانگین مدارس تخریبی در استان 39 درصد است، از مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان خواست تا سهم اعتباری این شهرستان را در نوسازی مدارس افزایش دهند.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری مهدیشهر گفت : در دولت یازدهم ساخت پنج هتل چند ستاره و مجتمع های تفریحی و گردشگری برای اسکان مسافران و جذب گردشگر در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
ارگی اضافه کرد : راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و افزایش اشتغال استفاده بهینه از ظرفیت های موجود است و با فراهم کردن زیرساخت های گردشگری می توان در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان مهدیشهر گام برداشت.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.