به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی پنجشنبه در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی شهرستان شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره)، به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه، یادآور شد: ضررهای وارد شده بر جسم و روان فرد آسیب دیده غیر قابل جبران است و در عین حال امنیت روانی جامعه نیز برهم می خورد، بنابراین باید با مجرمان به گونه ای رفتار شود که حالت بازدارندگی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم کمتر شده، افزود: می توان با برقراری ارتباط با مردم و به ویژه جوانان از طریق شبکه های مجازی نکات مختلفی را بیان کرد و از جمله آن ها بالا بردن آستانه تحمل آنان است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به خدمات قوه قضاییه، تاکید کرد: همیشه نوعی از نارضایتی نسبت به دستگاه قضا وجود دارد، چرا که بخشی از مراجعه کنندگان محکوم می شوند اما باز هم در نهایت پشت و پناه مردم همین قوه است و در موقع رویارویی با مشکلات به این نهاد مراجعه می کنند.
امینی بر ضرورت توجه به تکریم ارباب رجوع تاکید و تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع را همه دستگاه ها باید در دستور کار داشته باشند اما در دستگاه قضایی باید به این امر توجه بیشتری شود چرا که افراد آسیب دیده و گرفتار به این نهاد مراجعه می کنند.
وی همچنین پیرامون شخصیت شهید بهشتی و تاثیر وی در تشکیل قوه قضاییه پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: امام راحل (ره) درباره وی فرمودند که شهید بهشتی یک ملت بود به این معنا که یک فرد آنقدر شخصیت والایی دارد که تاثیرش به اندازه یک ملت است.
امینی اضافه کرد: شهادت بهشتی و یارانش سبب تثبیت انقلاب شدند و باید آیین درخوری برای یادبود آنان برپا شود چرا که سرمایه ای برای نظام بودند.
رییسان و کارشناسان اداره های زیرمجموعه دستگاه قضایی شهرستان شاهرود صبح پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه با امام جمعه شاهرود دیدار کردند.
7358/7359 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.