داریوش طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نشان از نگرش و نگاه عمیق امام خمینی(ره) در ارتباط با دنیای اسلام است.
وی با بیان این که تقویت آزادی خواهی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی برگرفته از اندیشه های امام خمینی(ره) است، گفت: اندیشه های بنیان گذار جمهوری اسلامی برای تمام ملت های آزاده جهان ارزشمند و اندیشه های ایشان چراغ راه دنیای اسلام و کشورهای اسلامی است.
طاهری تصریح کرد: فلسطین محل تلاقی ادیان ابراهیمی و تمدن های جهانی است و صهیونیست ها کمر به نابودی میراث همه موحدان بسته و حتی به اراضی سایر کشورها نیز چشم طمع دارند.
فرماندار گرمسار گفت: امروز مشکل اصلی جهان اسلام اختلاف و درگیری های داخلی است و روز قدس عاملی مهم برای تقویت وحدت مسلمانان در مقابله با دشمنان است.
وی گفت: راهپیمایی این روز اعلام برائت مسلمانان از رژیم صهیونیستی و بیزاری جستن از تفکرات داعش و گروههای تکفیری است.
طاهری ادامه داد: این روز بزرگ مزین به نام قدس ، مظهر ظلم ستیزی و وحدت امت اسلامی است که بی تردید ذره ای از مقاومت و ایستادگی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس عقب نشینی نخواهند کرد و به تعبیر رهبر انقلاب این ظلم و جنایت باقی نخواهد ماند و مقاومت پیروز خواهد شد.
وی گفت: امسال همچون گذشته، ملت شریف ایران با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، روحیه استکبارستیزی، مقاومت ، ایستادگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.
فرماندار گرمسار خاطرنشان کرد: روز قدس، روز سردادن فریاد علیه ستمگران و مستکبرانی است که در سرزمین های اشغالی، بحرین، سوریه و یمن علیه مظلومان به جنایت مشغول اند.
راهپیمایی روز قدس همزمان در 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز جمعه دوم تیر 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار می شود.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.