سرهنگ حسن خسروجردی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این که بخش مهمی از محور پرترافیک اصلی تهران- مشهد در استان سمنان وجود دارد، افزود: با شروع تابستان و آغاز مسافرت ها، طرح تابستانی پلیس به منظور روان سازی ترافیک، وکاهش تصادفات و تلفات انسانی اجرا می شود.
وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی تجهیزات الکترونیکی پلیس راه استان سمنان در سالجاری نسبت به سال 95 افزود: در محورهای های استان 40 دوربین سرعت سنج متوسط سرعت خودروها را ثبت می کند.
رئیس پلیس راه استان سمنان یکم تیر را آغاز طرح تابستانه پلیس اعلام کرد و گفت: شروع طرح تابستانه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر است و در کنار حضور موثر نیروهای پلیس در جاده ها، نیاز است شهروندان با رعایت دقیق قوانین، به توصیه های پلیس در سراسر کشور توجه ویژه کنند.
وی با بیان این که برنامه های طرح تابستانه پلیس با همکاری هلال احمر، راه و ترابری، پایانه ها و حمل و نقل و استانداری ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: همزمان با شروع طرح تابستانه اقداماتی مانند بازدید از پایانه های مسافربری برای اطمینان از تجهیزات اتوبوس های مسافربری، گشت های محسوس ونامحسوس در راستای کنترل تخلفات، آموزش عمومی فرهنگ ترافیک برای رانندگان ناوگان مسافری و باری و موتورسیکلت سواران در روستاها انجام می شود.
خسروجردی گفت: سمنان با هفت استان کشور ارتباط مواصلاتی دارد و پرخطرترین محور استان مسیر شاهرود به میامی و میامی به سبزوار و مهمترین عامل تصادفات و تلفات در جاده های استان واژگونی ناشی از خواب آلودگی به علت کویری و یکنواخت بودن مسیر جاده ها است.
وی با اشاره به کاهش 20 درصدی تلفات انسانی در جاده های استان سمنان نسبت به سال گذشته، افزود: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو ضروری است و همچنین 15 دقیقه استراحت بعد از هر 2 ساعت رانندگی تاثیر زیادی در نشاط و جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان دارد.
660 کیلومتر از محور اصلی تهران- مشهد از استان سمنان عبور می کند و استان سالانه میزبان بیش از 20 میلیون مسافر عبوری و گردشگر است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.