غفار محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و 424 دانش آموز اتباع و مهاجر خارجی در استان سمنان وجود دارد که 53 نفر در مقطع آمادگی، پنج هزار و 61 نفر در مقطع ابتدایی ، یک هزار و 452 نفر در مقطع متوسطه اول، 794 نفر در مقطع متوسطه دوم و 64 نفر در بخش استثایی تحصیل می کنند.
وی تصریح کرد: از این تعداد، هفت هزار و 377 نفر ملیت کشور افغانستان و 47 نفر ملیت عراقی دارند که سه هزار و 885 نفر آن ها پسر و سه هزار و 539 نفر از آنها دختر هستند.
وی گفت: حدود 50 درصد از اتباع و مهاجران استان سمنان در شهر سمنان مشغول به تحصیل می‌کنند، 2 هزار و 96 نفر در گرمسار، 955 نفر در مهدیشهر، 493 نفر در آرادان و 295 نفر در سرخه مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، بر لزوم تعیین و تکلیف مناطق ممنوعه استان برای ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی، بر توجه به مسایل مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در مدارسی که دارای دانش آموز اتباع خارجی هستند تاکید کرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: بیشتر اتباع خارجی شهر سمنان در اردوگاه انصار تحصیل می کنند و این اردوگاه نیاز به دوره پیش دبستانی دارد.
در استان سمنان 68.49 درصد از دانش آموزان اتباع خارجی شیعه و 31.51 درصد آن ها سنی هستند.
استان سمنان 117 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.