امیرخلیلی خواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صدور 163 مورد پروانه بهره برداری صنعتی در این استان در سالجاری افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری برای 2 هزار و 963 نفر اشتغال ایجاد شده در حالی که در مدت مشابه سال 95 این رقم یک هزار و 661 نفر بود.
وی با بیان این که سال گذشته تعداد 163 پروانه بهره‌برداری صنایع در این استان سمنان صادر شد، اظهارداشت : این میزان در مدت مشابه سال 94، 129 پروانه بود که مبین افزایش 26 درصدی در صدور پروانه بهره‌برداری صنایع در سال 95 است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در سال 95 در بخش صنایع استان را 2 هزار و 611 میلیارد و 523 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع در سال‌ 95 نسبت به سال 94 به میزان 343 درصد افزایش داشت.
خلیلی خواه تصریح کرد : براساس آمار، بیشترین درصد تغییرات در میزان سرمایه گذاری به تفکیک گروه صنعتی مربوط به گروه وسایل نقلیه موتوری است و پس از آن، گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی از نظر درصد تغییرات در سرمایه گذاری رتبه دوم را دارند.
وی بیان داشت : در سال 95 تعداد 742 مورد جواز تاسیس صنایع در استان سمنان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 94 میزان 72 درصد افزایش داشت ، این درحالی است که شمار جواز تأسیس صادر شده در سال 94، 432 مورد بود.
وی ادامه داد : پیش بینی اشتغال ایجاد شده با صدور جواز تاسیس در سال 96 ، هفده هزار و 395 نفر و پیش بینی جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در این سال، 25 هزار و 300 میلیارد ریال است، و روند سرمایه‌گذاری و تعداد جواز تاسیس صادره نشان می‌دهد که در امسال تعداد اشتغال و میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده به ترتیب دارای رشد 89 و 99 درصدی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : بیشترین درصد تغییرات در سرمایه گذاری به تفکیک گروه صنعت مربوط به گروه رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی است و گروه صنعتی منسوجات رتبه دوم را داراست.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026
* خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.