محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با تلاش های صورت گرفته در راستای رونق کسب و کار در بخش صنعت، کشاورزی، تولید داخلی در استان سمنان در سال های گذشته برخی از مشکلات اشتغال جوانان برطرف شده است.
وی اظهارداشت : ایجاد اشتغال واقعیت بسیار دشواری است که علاوه بر حمایت دولت ، نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی به ویژه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار است.
وی خاطرنشان کرد : امروز همه ما باید تلاش کنیم مهارت را در بین جوانان و کشاورزان ارتقاء دهیم تا در همین راستا رغبت برای انجام کارهای دستی و سپس تولید افزایش پیدا کند و در این صورت می توانیم موفقیت های بیشتری در زمینه اشتغال زایی به دست آوریم.
وی تصریح کرد : از هر فکر و اندیشه ای که دل در گرو سربلندی کشور و ایجاد اشتغال نسل جوان و اصلاح امور دارد، استقبال می کنیم چرا که شعار سال جاری، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.
استاندار سمنان ادامه داد : سمنان پیشگام دیگر استان های کشور، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی را شروع کرده و در همین راستا، سال گذشته 6 هزار و 150میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی امضا کرده است.
خباز بیان داشت : تنها راه رفع مشکلات اقتصادی در کشور همدلی و وحدت مسوولان و ارایه راهکاری شفاف برای افزایش رونق اقتصادی است.
وی اضافه کرد : برنامه های جامع دولت تدبیر و امید در ارایه تسهیلات رونق تولید بسیار قابل توجه بوده و در سال 96 طعم اشتغال زایی های انجام شده را جوانان استان می چشند.
استاندار سمنان با بیان این که رکود اقتصادی در کشور با تدبیر دولت یازدهم رفع شود، گفت : اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی می تواند بسیاری از چالش جامعه را برطرف کند.
خباز گفت : : باید برای افزایش اشتغال تلاش های جهادی را سر لوحه کار قرار داد و نباید با رویکردی تفرقه آمیز افزایش رشد اقتصادی و توسعه پایدار در جامعه متوقف شود.
وی اظهارداشت : ارایه تسهیلات رونق از کارهای ارزشمندی بود که در سال گذشته زمینه افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در استان را فراهم کرد و با برنامه ریزی های انجام شده این برنامه ها برای سال 96 نیز ادامه یابد.
سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعهد دارد در سال 96 با پرداخت تسهیلات به 60 طرح معدنی و صنعتی چهار هزار و 200 شغل ایجاد کند.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.