علیرضا ایزدپور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آحاد جامعه باید متولی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست باشند و باید با ارائه برنامه های متنوع و تاثیرگذار، جای خالی پدر و مادر را برای آنان پر کرد.
وی افزود: به صرف اینکه این افراد بی سرپرست هستند از آنان نباید غافل شد چرا که در طول تاریخ انسان هایی بودند که خارج از چتر حمایتی والدین، تاریخ ساز شدند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره بر نقش پررنگ این اداره کل در درمان معتادان، افزود: 23 مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد و 11 مرکز متادون درمانی در سمنان زیر پوشش بهزیستی فعالیت می کنند.
وی، با بیان اینکه هم اکنون 12 مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در استان فعال است، گفت: این مراکز به شکل غیردارویی و به مدت 28 روز شبانه‌روزی به معتادان مراجعه کننده خدمات ارائه می کنند.
مدیر کل بهزیستی استان سمنان، از فعالیت 11 مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان زیر نظارت این اداره کل خبر داد و گفت: امسال در این مراکز خدمات درمانی مانند درمان دارویی، گروه درمانی، خانواده درمانی و خدمات مددکاری ارائه می شود.
وی، خدمات تخصصی و پیشگیرانه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی را در کاهش بزهکاری های اجتماعی تاثیرگذار دانست و گفت: کاهش آسیب پذیری و خسارت در ابعاد مختلف جامعه از مزایای کاهش معتادان در جامعه است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: تبیین الزامات و افزایش ایمنی در راستای کاهش آسیب پذیری از تهدیدات نوین ضروریست و با ترسیم کارکردهای بهزیستی به ویژه راهکارهای مقابله با آسیب پذیری های اجتماعی و آموزش تخصصی تر می توان برای افزایش نشاط اجتماعی گام برداشت.
6 هزار کودک در 130 مهدکودک و 10 مرکز نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و حوزه های زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی در استان سمنان بهره‌مندند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.